با دستور ویژه دادستان مرکز استان خراسان‌رضوی، دیگر مسئولان قضایی در شهرستان‌ها رأساً بر روند کشتار و توزیع گوشت مرغ گرم در بازار نظارت می‌کنند و با مسئولان و متخلفانی که در این زمینه دست به کوتاهی احتمالی و تخلف بزنند، برخورد قانونی خواهد شد.

به مشکلات بازار مرغ  ورود مستقیم می‌کنیم

دستور ویژه به دادستان‌ها برای نظارت بر بازار مرغ

دادستان مرکز خراسان‌رضوی در تشریح این موضوع مهم و بااهمیت به خبرنگار قدس گفت: در پی تأکید دادستان کل کشور در زمینه تأمین نیاز گوشت مرغ و مرتفع شدن مشکلات پیش آمده، از تمامی دادستان‌های شهرستان و بخش‌ها خواسته شد به ماجرا ورود کرده و در صورت مشاهده هر گونه کوتاهی، با مسئولان متولی و متخلفان احتمالی برخورد قانونی کنند.

درودی تصریح کرد: نظر به اهمیت و حساسیت موضوع تأمین نیاز گوشت مرغ در ایام پایانی سال و عید نوروز، همچنین با عنایت به تأکیدات دادستان کل کشور مبنی بر ورود  و نظارت دادستان‌ها به عنوان مدعی‌العموم به ماجرای اتفاقات رخ داده در حوزه گوشت مرغ گرم و انجام نظارت‌های ویژه و دقیق در حوزه بازرسی از زمانی که مرغ به کشتارگاه‌ها منتقل می‌شود تا زمانی که مرغ کشتارشده در سطح بازار عرضه ‌شود، برهمین اساس به کلیه دادستان‌ها و رؤسای دادگاه‌های عمومی و بخش‌ها دستور داده شد در راستای دفاع از حقوق‌عامه و پیشگیری از تخلفات و جرایم احتمالی در این حوزه به عنوان مدعی‌العموم  به موضوع ورود قاطع و ویژه‌ای داشته باشند.

این مقام‌قضایی در ادامه بیان کرد: در این زمینه دادستان شهرستان‌ها و مسئولان ذکر شده با حضور مدیران و بازرسان دستگاه‌های متولی از جمله جهاد کشاورزی هر شهر، سازمان صنعت،معدن و تجارت خراسان‌رضوی، مسئولان تعزیرات‌حکومتی، اتاق اصناف و اتحادیه‌های مربوط نسبت به بازرسی و نظارت از کشتارگاه‌ها اقدام خواهند کرد.

دادستان مشهد بیان کرد: این رویه تا زمانی که بازار عرضه و تقاضای گوشت مرغ به تعادل برسد، ادامه خواهد یافت. وی تأکید کرد: کلیه دادستان‌ها در استان موضوع را با جدیت و قاطعیت  پیگیری خواهند کرد و با متخلفان، مجرمان و عاملان نابسامانی احتمالی بازار گوشت مرغ در چارچوب قوانین برخورد عبرت‌آموز خواهند داشت.

از همین رو برنامه مشابهی هم در سطح شهرستان مشهد در نظر گرفته شده و معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادستانی مرکز استان و همچنین معاون دادستان مرکز استان در دادسرای ناحیه ۹ مشهد(انقلاب) در این زمینه اقدام‌های لازم را پیش خواهند برد.

مسئولان کوتاهی کنند برخورد  می‌شود

دادستان مرکز استان خراسان‌رضوی در رابطه با برخورد با برخی کوتاهی‌ها در این مسیر بیان کرد: انتظار می‌رود مسئولان جهاد کشاورزی و سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی و همچنین دیگر دستگاه‌ها و مسئولان متولی نظارت بر بازار، به تکالیف و وظایف قانونی خود عمل کنند.

چنانچه بررسی و پیگیری‌های قضایی مشخص کند کوتاهی از سوی افراد مسئول در این راستا سر زده است، براساس دستورالعمل ترک‌فعل مدیران، با خاطیان برخورد خواهد شد و در این مسیر با کسی تعارف نداریم.

وی در پایان هشدار داد: در مقابل اجازه نخواهیم داد عده‌ای سودجو و فرصت‌طلب بخواهند خللی در توزیع کالاهای اساسی ایجاد نمایند و بدون شک با این افراد با قاطعیت برخورد شده و اشد مجازات برای آن‌ها در نظر گرفته خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.