معاون مدیریت و هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: با وجود قرار گرفتن خراسان رضوی و شهر مشهد در شرایط زرد کرونایی، به مردم توصیه می‌شود با توجه به شکنندگی اوضاع و احتمال اوج گیری شیوع ویروس جهش یافته کرونا، سفر خود را به این استان تعویق بیندازند.

مردم سفر به خراسان رضوی را به تعویق بیندازند

به گزارش قدس آنلاین، محمدصادق براتی افزود: طبق مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا جز شهرهای دارای وضعیت قرمز و نارنجی از نظر شیوع کرونا، سایر شهرها ممنوعیت و محدودیتی برای سفرهای نوروزی ندارند؛ از این رو با توجه به اینکه رنگ بندی خراسان رضوی و مشهد زرد اعلام شده است، محدودیتی برای سفر به این استان و کلانشهر مشهد وجود ندارد.

وی ادامه داد: ولی با توجه به شکنندگی اوضاع و احتمال اوجگیری شیوع ویروس جهش یافته کرونا، توصیه ستادهای ملی و استانی مقابله با کرونا این است که مردم سفر خود را به تعویق انداخته یا با دقت بیشتر اقدام به سفر کنند.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: با توجه به اینکه با انجام واکسیناسیون کرونا در اواخر دوران شیوع این ویروس هستیم، همکاری مردم را در محو آن به شدت نیازمندیم.

وی افزود: بر اساس مصوبه ستادهای ملی و استانی مقابله با کرونا، در تعطیلات نوروزی، اسکان در مراکز آموزشی، مدارس، کمپها، بوستانها و برپایی چادر به هیچ وجه مجاز نیست.

براتی ادامه داد: زائرسراهای دولتی نیز برای پذیرش میهمان ممنوعیت دارند و اقامت مسافران فقط در مراکز اقامتی رسمی شامل هتلها، هتل آپارتمانها، مهمانپذیرها و خانه‌های مسافر دارای مجوز و استانداردهای رسمی، مجاز و میسر می‌باشد.

وی گفت: همچنین اجرای پروتکلهای بهداشتی و نظارت بر واحدهای اقامتی، تاسیسات گردشگری و سایر مشاغل مرتبط با زائران و خدمات‌دهی به آنان با جدیت بیشتری انجام خواهد شد.

معاون استاندار خراسان رضوی افزود: هرگونه تخلف و کوتاهی در اجرای پروتکلهای بهداشتی و قواعد منظور شده برای میزبانی با برخورد قانونی مواجه می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت بیش از ۲ هزار و ۳۳۰ واحد تاسیسات گردشگری در خراسان رضوی ادامه داد: بیش از ۶۰ درصد این تعداد را واحدهای اقامتی تشکیل می‌دهند که نیمی از آنان برای میزبانی از مسافران آماده و فعال هستند و طی چند روز آینده تعداد دیگری نیز به دایره خدمات رسانی افزوده می‌شوند.

انتهای پیام/

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.