۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۳
کد خبر: 744177

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه‌ای که پیش‌روی ماست مطلوب مجلس نیست اما لااقل می‌توانیم از این امر خرسند باشیم که برخی تصمیمات مهم که سال‌ها در پیچ و خم نظام قانون‌گذاری کشور معطل مانده بود بالاخره در این بودجه به تصویب رسید.

قالیباف: بودجه ۱۴۰۰ مطلوب مجلس نیست

قدس آنلاینمحمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز (سه‌شنبه ۲۶ اسفند) در نطق پیش از دستور خود در صحن علنی مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد مسعود سالار شهیدان امام حسین (ع) و روز پاسدار به همه سبزپوشان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: پاسداران فداکار انقلاب اسلامی در تمام برهه‌های تاریخی و در گردنه‌های دشوار انقلاب اسلامی با پیروی از اسوه فداکاری و ایثار امام حسین (ع) جان خود را برای صیانت از انقلاب و تأمین امنیت، آرامش و رفاه همه مردم ایران و تمام دلباختگان به آرمان انقلاب اسلامی فدا کردند و حق ایثار را به تمام معنا به جا آوردند.

وی با اشاره به روند بررسی لایحه بودجه در مجلس و مهمترین تغییرات برای تأمین منافع مردم در این لایحه تصریح کرد: تصویب لایحه بودجه به گام نهایی خود رسیده است و پس از تلاش‌های چندین ماهه نمایندگان برای کاهش ایرادات لایحه اولیه بودجه امروز فرایند تصویب سند مالی یکساله کل کشور به پایان خواهد رسید.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از نیمه دوم امسال امیدوار بودیم تا دولت اراده کافی برای تدوین بودجه با ساختار اصلاح شده را داشته باشد و سال پایانی دولت نویدبخش آغاز اصلاحات اساسی در ساختار مالی و اقتصادی کشور باشد اما در هر حال اراده و توان اجرای کافی برای تغییر اساسی میسر نشد و در دولت وجود نداشت.

قالیباف خاطرنشان کرد: مجلس تصمیم گرفت در این شرایط هدفگذاری خود را برای کاهش ایرادات بودجه و اعمال تغییرات در حد توان اجرایی دولت و تأمین حداکثری منافع مردم قرار دهد بنابراین لایحه‌ای که پیش‌روی ماست مطلوب مجلس نیست اما لااقل می‌توانیم از این امر خرسند باشیم که برخی تصمیمات مهم که سال‌ها در پیچ و خم نظام قانون‌گذاری کشور معطل مانده بود بالاخره در این بودجه به تصویب برسد و دولت از لحاظ قانونی ملزم به اجرای دقیق آنها است.

وی تأکید کرد: با این تصمیمات به ویژه در حوزه کاهش تبعیض‌ها و شفافیت مالی دولت ظرفیت‌های تغییر ریل بودجه‌ریزی در کشور بیش از گذشته فراهم خواهد بود.

ادامه دارد...

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.