مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی، شاخص کیفیت هوای امروز مشهد را برای گروه های حساس ناسالم اعلام کرد.

هوای مشهد برای گروه های حساس ناسالم است

به گزارش قدس آنلاین، علی اصغر حسنی با بیان اینکه شاخص کیفیت هوای امروز مشهد با ۱۱۸ (AQI)در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد، گفت: این وضعیت برای بیماران حساس مناسب نیست.

وی به شهروندان به ویژه گروه‌های در معرض آسیب از جمله بیماران تنفسی و قلبی عروقی، زنان باردار، کودکان، بیماران مزمن و صعب العلاج و سالمندان توصیه کرد از تردد غیر ضروری در هوای آلوده خودداری کنند.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد، گفت: ورزشکاران باید از فعالیت‌های ورزشی در روزهای آلوده خودداری کنند زیرا با افزایش حرکت، بدن به اکسیژن بیشتری نیاز دارند و تنفس در هوای آلوده علاوه بر انباشت ذرات معلق در ریه، روند اکسیژن رسانی کافی در خون و بافت‌ها را نیز مختل می‌کند.

حسنی افزود: افرادی که بیشترین زمان مواجهه با آلودگی هوا را دارند از جمله پرسنل نیروی انتظامی و پلیس راهور، کارکنان پایگاه‌های اورژانس، هلال احمر، کارکنان شهرداری‌ها و خدمات شهری و همچنین کودکان و افراد سالخورده باید از وسایل کمک حفاظت تنفسی (ماسک) مورد تأیید وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی استفاده کنند.

انتهای پیام/

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.