قدس آنلاین- افزایش ترافیک نامحسوس در جاده‌ها و چانه‌زنی‌های برخی از رانندگان با مأموران پلیس را در ورودی شهرها خود گواه این است که بازهم عده‌ای بدون اهمیت دادن به جان خانواده خود و دیگران کوله‌بار سفر بسته و راهی این شهر و آن شهر شدند.

زرد و قرمزهای نوروزی؛ لطفاً از مسافرت پرهیز کنید

قدس آنلاین-گروه استان‌ها- زهره ناصری: اگر شما هم در زمره افرادی هستید که هنوز مشغول 2 دو تا چهار تا برای رفتن یا بی‌خیال شدن سفر در این ایام هستید و به دنبال شهرهای آبی و زرد می‌گردید تا در امان باشید بهتر است با خواندن این گزارش همراه ما شوید تا برای شما بگویم که هیچ کجا از شر این ویروس کشنده در امان نبوده و وضعیت همه‌جا اگر قرمز نباشد حتماً زرد است ضمن اینکه ویروس انگلیسی کرونا در ۲۹ استان کشور جولان می‌دهد.

صف به قرمزها ممنوع

بنا بر گزارش ستاد ملی مقابله با کرونا در حال حاضر درمجموع ۳۱ شهر نارنجی و حدود ۸ تا ۹ شهر هم در خوزستان قرمز هستند.

گفتنی است با توجه به گردش ویروس جهش‌یافته انگلیسی در ۲۹ استان کشور و بنا بر توصیه این ستاد ضروری است مردم از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند چراکه سفرها می‌تواند بشدت جامعه را درگیر کند.

بر اساس آخرین اطلاعات مندرج در اپلیکیشن ماسک اکنون ۱۳ شهر استان خوزستان شامل شهرهای آبادان، امیدیه، اندیمشک، اهواز، ایذه، بندر ماهشهر، بهبهان، دزفول، رامهرمز، شوش، شوشتر، کارون و مسجدسلیمان و نیز شهر گچساران در وضعیت قرمز قرار دارند.

همچنین ۲۷ شهر شامل ارومیه، اشنویه، خوی، ماکو و نقده در استان آذربایجان غربی، شهرضا در استان اصفهان، باغ‌ملک، حمیدیه، هفتگل، هندیجان در استان خوزستان، دهلران در استان ایلام، دامغان و شاهرود در استان سمنان، پاسارگاد، گراش، لامرد، خنج و مهر در استان فارس، سیرجان در استان کرمان، کهگیلویه در استان کهگیلویه و بویراحمد، گرگان در استان گلستان، رودبار و رودسر در استان گیلان، آمل، رامسر و ساری در استان مازندران و خمین در استان مرکزی شهرهای در وضعیت نارنجی کرونا هستند.

سخنگوی قرارگاه مقابله با کرونا ضمن اعلام اسامی ۱۴ شهرستان‌ دارای وضعیت قرمز برای نوروز ۱۴۰۰، گفت: ورود و خروج با خودرو شخصی از شهرهای قرمز ممنوع است.

علیرضا رئیسی افزود:  ورود به شهرهای قرمز ممنوع بوده و خروج از شهرهای قرمز با خودرو شخصی هم ممنوع است. از طرفی خروج از شهر قرمز با وسایل حمل‌ونقل عمومی شامل اتوبوس، قطار و هواپیما نیز مستلزم داشتن تست کرونای منفی است.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا همچنین اعلام کرد محدودیت‌های تردد از ساعت ۲۱ تا ساعت ۳ صبح در همه شهرها بدون توجه به رنگ‌بندی آن‌ها در ایام نوروز هم ادامه دارد.

به گفته وی، محدودیت‌های جدید تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ ادامه دارد و جلسات ستاد ملی مقابله با کرونا، مرتب برگزار می‌شود و مرتب تذکر خواهیم داد و اگر وضع شهری بدتر شود، احتمال تغییر وجود دارد.

وی ادامه داد: اگر شهری قرمز شود مطابق با آن محدودیت سفر اعمال می‌شود که برای اعمال محدودیت‌های جدید، ۲ تا ۳ روز مهلت داده می‌شود.

جدول محدودیت‌ها

در همین راستا بر اساس مصوبه‌ امروز ستاد ملی مقابله با کرونا سفرهای نوروزی در شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع است و این امکان فراهم‌شده است که در شهرهای آبی و زرد با رعایت شیوه‌نامه‌های سختگیرانه مردم بتوانند سفرهای ضروری‌ خود را انجام دهند.

طبق آخرین به‌روزرسانی وضعیت رنگ‌بندی رسمی شهرهای کشور در اپلیکیشن ماسک وزارت بهداشت، از امروز بیست و پنجم اسفندماه تا پایان نوروز، ۹ شهرستان که وضعیت قرمز کرونایی دارند و ۳۱ شهر نارنجی هستند.

در شهرهای نارنجی گروه‌های شغلی ۳ و ۴ مشمول محدودیت می‌شوند

در شهرهای قرمز گروه‌های شغلی یک، ۲، سه و چهار مشمول محدودیت می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.