سرعت آیفون ۱۲ سری ۵G تقریباً از همه گوشی‌های هوشمند اندرویدی کندتر است.

مقایسه سرعت شبکه آیفون ۱۲ سری ۵G و اندرویدی‌ها +عکس

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، طبق گزارش اخیر OpenSignal، سرعت ۵G و ۴G بین iOS و Android به طور قابل توجهی متفاوت است. این گزارش مقایسه‌ای بین عملکرد سری ۵G آیفون ۱۲ با گوشی‌های هوشمند اندرویدی است، بیشتر ۲۵ گوشی هوشمند ۵G برتر، از سامسونگ هستند، اگرچه سرعت ۵G آیفون ۱۲ ۲.۳ برابر سریعتر از آیفون ۴G آن است اما سرعت بارگیری کلی آیفون‌های ۵G اپل در سطح پایینی قرار دارد.

طبق اطلاعات OpenSignal گوشی هوشمند ، Samsung Galaxy S۲۱ ۵G با میانگین سرعت دانلود ۵۶ مگابیت در ثانیه در صدر جدول قرار دارد. به طور کلی، برنده اصلی سامسونگ است که ۶۰٪ از ۲۵ دستگاه برتر ۵G را به خود اختصاص می‌دهد.

TCL’s Revvl ۵G و OnePlus ۸T +  به ترتیب رتبه‌های دوم و سوم را به خود اختصاص داده‌اند، آنها سرعت متوسط ​​۴۹.۸ مگابیت بر ثانیه و ۴۹.۳ مگابیت بر ثانیه را ثبت می‌کنند. LG Velvet ۵G نیز با سرعت متوسط ​​۳۷.۸ مگابیت بر ثانیه در جایگاه ۲۵ قرار دارد.

سری آیفون ۱۲ به وضوح در این لیست مفقود شده است و طرفداران اپل نمی توانند دلیل آن را درک کنند. شکی نیست که سرعت سری آیفون ۱۲ ۵G ، طرفداران این برند را ناامید کرده است. اولین گوشی هوشمند ۵G اپل ​​از اکثر رقبای اندرویدی خود عقب مانده است و متوسط ​​سرعت بارگیری آیفون ۱۲ پرو و ​​آیفون ۱۲ پرو مکس به ترتیب ۳۶.۹ مگابیت بر ثانیه و ۳۶.۲ مگابیت بر ثانیه است و در مورد آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ مینی ، متوسط ​​سرعت بارگیری آنها به ترتیب ۲۹.۶ مگابیت بر ثانیه و ۳۲.۹ مگابیت بر ثانیه است، کل سری آیفون ۱۲ حتی در لیست ۲۵ دستگاه برتر قرار نیز نگرفته است.

Opensignal اشاره کرد که از آنجا که آیفون قبلی به جای مودم های Qualcomm از اینتل استفاده می‌کرد، سرعت ۴G آن از گوشی‌های اندرویدی کندتر است. بنابراین، ۵G آورده شده توسط آیفون ۱۲ در ایالات متحده ۲.۳ برابر سریعتر از ۴G است. وقتی حریف از ۴G به ۵G پرش می کند، این اختلاف حتی بیشتر است.

اپل با استفاده از مودم‌های کوالکام می‌تواند فاصله عملکرد ۵G را کاهش دهد، با این حال، در حال حاضر هنوز از تمام رقبای اندرویدی خود عقب مانده است.

سری آیفون ۱۲ از مودم‌های ۵G کوالکام مانند دستگاه‌های اندرویدی استفاده می‌کند، در حقیقت، سری آیفون ۱۲ حتی اتصال mmWave را به همه مدل‌ها اضافه می‌کند. بنابراین ، بسیار تعجب آور است که این مجموعه از نظر سرعت شبکه بسیار عقب است.

به گفته یان فاگ OpenSignal Analyst، ممکن است مشکل آیفون با طراحی RF آن پیوند داشته باشد. همچنین تأکید می‌شود که وقتی ۵G به iPad می‌آید، باید تغییرات خوبی را در کاربران ایجاد کند. امروزه، میانگین سرعت بارگیری  ۵G آیفون ۱۲، ۳۶درصد بیشتر از متوسط ​​سرعت بارگیری جدیدترین مدل iPad Pro گوشی همراه است. با SoC عملکردی ۵G جدید نیز، کاربران آینده iPad Pro باید حداقل به سرعت کاربران آیفون ۱۲ برسند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.