مدیر جهاد کشاورزی سبزوار با اشاره به این که مرغ به میزان کافی و حتی بیش از نیاز در این شهرستان تولید شده است گفت: جو روانی عامل اصلی التهاب در بازار مرغ سبزوار است.

جو روانی عامل اصلی بروز التهاب در بازار مرغ سبزوار است

به گزارش قدس آنلاین، علی اصغر امانیان با بیان این مطلب افزود: گوشت مرغ به میزان مورد نیاز شهروندان وجود دارد و  هرگونه نگرانی در این باره بی‌دلیل است.

وی اضافه کرد: آنچه امروز در سطح بازار مشاهده می شود صرفا یک وضعیت روانی است چون مرغ به میزان کافی و حتی بیش از نیاز در شهرستان تولید شده است و به وفور در بازار توزیع می شود.

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار گفت: با اهتمام دادستانی و جدیت دستگاه‌های نظارتی و امنیتی با هرگونه التهاب آفرینی و سوء استفاده احتمالی دلالان و افراد سودجو که در پی تلخ کردن کام مردم در آستانه‌ شب عید هستند برخورد جدی می شود.

امانیان افزود: از ابتدای امسال افزون بر ۱۹ هزار تن گوشت مرغ در این شهرستان تولید شده که عمده مرغ تولیدی شهرستان سبزوار برای مصرف به مشهد و سایر شهرستان‌های خراسان رضوی ارسال شده است.

وی ادامه داد: این شهرستان به طور معمول با تولید سالانه بیش از ۲۵ هزار تُن حدود یک چهارم گوشت مرغ مصرفی خراسان رضوی را تامین می کند.  

شهرستان سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد از قطب‌های تولید دام و طیور خراسان رضوی است که حدود ۳۵درصد اشتغال موجود در آن مرتبط با بخش دامپروری و طیور است.

حدود ۳۶۰ واحد مرغداری گوشتی و مرغ تخم‌گذار، ۱۱ کارخانه خوراک دام و طیور و مراکز پرورش دام سبک و سنگین از عمده ترین واحدهای اشتغال‌زای بخش دامپروری شهرستان سبزوار است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.