بزرگ‌ترین مجتمع گلخانه‌های آموزشی کشور در مشهد افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

بهره‌برداری از بزرگ‌ترین مجتمع گلخانه‌های آموزشی کشور در مشهد

به گزارش قدس آنلاین، آئین افتتاحیه و بهره‌برداری از بزرگ‌ترین مجتمع گلخانه‌های آموزشی کشور در هنرستان شهید یوسفی دو آموزش‌وپرورش ناحیه شش مشهد مقدس با حضور مدیران کل آموزش‌وپرورش و جهاد کشاورزی خراسان رضوی برگزار شد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی در این مراسم با تبریک اعیاد شعبانیه بر لزوم توجه به رویکرد کارآفرینی در آموزش‌وپرورش تأکید کرد و گفت: باید مهارت‌آموزی در دستگاه تعلیم و تربیت جدی گرفته شود و برای ایجاد رشته‌های مهارتی مزیت‌های نسبی و منطقه‌ای در نظر گرفته شود تا توسعه متوازن تحصیلی اتفاق افتد.

قاسمعلی خدابنده با اعلام اینکه هم‌اکنون ۴۳ درصد از دانش آموزان دوره دوم متوسطه در خراسان رضوی در هنرستان‌ها تحصیل می‌کنند، رشته‌های وابسته به کشاورزی را یکی از رشته‌های موردتوجه و علاقه هنرجویان توصیف کرد و افزود: هنرستان شهید یوسفی دو با قدمت حدود شش دهه در سطح کشور یکی از هنرستان‌های مشهور در سطح کشور است که خوشبختانه امروز باهمت همکاران در این هنرستان بزرگ‌ترین مجتمع گلخانه‌های آموزشی کشور افتتاح شد.

وی یادآور شد: جمعیت دنیا و کشو ما در حال افزایش است از طرفی با تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی در حال کم شدن است هم‌چنین شرایط اقلیمی تغییر کرده و میزان بارندگی‌ها کم شده است بنابراین لازم است از شیوه‌های مدرن مانند شیوه گلخانه‌ای برای تولید مواد غذایی موردنیاز استفاده کنیم، چراکه در این روش می‌توانیم مواد غذایی را در شرایط آب و هوایی ناسازگار نیز تولید کنیم و در واحد سطح میزان تولید و بهره‌وری بیشتری داشته باشیم و هم‌زمان در مصرف آب نیز صرفه‌جویی کنیم به‌گونه‌ای که تولید محصول و بهره‌وری تا ده برابر در این روش افزایش پیدا می‌کند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی بر ضرورت تربیت نیروی انسانی کارآمد و کشاورزان با دانش و آگاهی تأکید و ابراز کرد: مطابق سند تحول بنیادین مشارکت‌ها در آموزش‌وپرورش بایستی بیش‌ازپیش افزایش یابد، در طی سال‌های اخیر تعاملات خوبی با اداره کل منابع طبیعی و جهاد کشاورزی استان داشته‌ایم که تلاش می‌کنیم این تعاملات علی‌الخصوص در حوزه برون‌سپاری رشته‌های کشاورزی در هنرستان‌ها افزایش یابد.

خراسان رضوی دارای بیشترین آمار هنرجو در کشور است

معاون آموزش متوسطه آموزش‌وپرورش استان نیز در این مراسم گفت: خراسان رضوی با ۶۰۰ هنرستان و حدود ۹۰ هزار هنرجو بیشترین آمار را در سطح کشور دارد که از این میان ۱۴ هنرستان با حدود شش هزار و ۵۰۰ هنرجو در حوزه کشاورزی و رشته‌های امور باغی، امور دام، امور زراعی، ماشین‌های کشاورزی، صنایع غذایی و منابع طبیعی فعالیت می‌کنند.

رضا صابری تولایی بابیان اینکه تنها مرکز رشد کشاورزی خراسان رضوی در هنرستان شهید یوسفی دو مستقر است، خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت‌های خوبی که در استان و به‌ویژه در این هنرستان وجود دارد همه‌ساله موفق به کسب رتبه اول کشور در مسابقات علمی کاربردی و المپیادهای شایستگی محور در سطح کشور شده‌ایم.

در این مراسم محمدرضا اورانی رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به اینکه عمده فارغ‌التحصیلان هنرستان‌ها دارای شغل هستند، گفت: حلقه مفقوده بخش کشاورزی در حوزه بهره‌وری است، بنابراین رویکرد آموزش‌وپرورش بایستی تربیت نیروی انسانی بامهارت در این حوزه برای ارتقا سطح بهره‌وری باشد.

منبع: فارس

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.