۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۲
کد خبر: 744502

مراسم حمل مشعل المپیک یک هفته دیگر آغاز می‌شود و ژاپن ۱۲۱ روز حساس را پیش رو خواهد داشت.

یک هفته تا آغاز حمل مشعل المپیک

قدس آنلاین: یک هفته تا آغاز مراسم حمل مشعل المپیک باقی مانده است. این مراسم از ۲۵ مارس (۵ فرووردین ) در فوکوشیما آغاز می‌شود و در نهایت پس از یک سفر ۱۲۱ روزه در ۲۳ جولای (۱ مرداد) به توکیو می‌رسد.

در ۱۲ مارس ۲۰۲۰ (۲۲ اسفند ۹۸) مشعل المپیک در معبد هرا در آتن یونان روشن شد و درمراسمی که در ورزشگاه پانا تناییک یونان برگزار شد، به ژاپن تحویل داده شد. به دلیل شیوع ویروس کرونا و تعویق بازی‌ها نیز مشعل درموزه المپیک توکیو روشن نگهداری شد.

 حمل مشعل المپیک در مراسمی از مرکز فوتبال  فوکوشیما آغاز می‌شود و ۴۷ استان ژاپن را پشت سر می‌گذارد.  مراسم به این دلیل از فوکوشیما آغاز می‌شود که در ۱۱ مارس ۲۰۱۱ (۲۰ اسفند ۸۹) زلزله شدیدی در این منطقه رخ داد که سونامی را به همراه داشت که موجب منفجر شدن هسته راکتور هسته‌یی فوکوشیما شد و فاجعه‌بارترین بلای طبیعی لقب گرفت.

اکنون حمل مشعل را از این منطقه آغاز می‌کنند و مشعل از مناطق آسیب دیده که بازسازی شده‌اند، می‌گذرد و به نوعی نشان دهنده امید است.

در این مراسم، گروه موسیقی سنتی و گروه کر کودکان اجرا خواهند داشت. هم‌چنین قرار است  در مراسم شاهد تزیین گل‌هایی باشیم که در مناطق آسیب دیده رشد کرده‌اند.

با توجه به شیوع ویرس کرونا  مراسم شروع حمل مشعل المپیک بدون حضور تماشاگران است.

هم‌چنین از مردم ژاپن خواسته شده که مراسم را به صورت زنده تماشا کنند و از حضور در مناطق شلوغ خودداری کنند. کمیته برگزاری بازی‌ها حتی این هشدار را داد که در صورت افزایش جمعیت ممکن است مجبور به تعلیق مراسم شود چراکه حفظ ایمنی اولویت آن‌ها برای برگزاری بازی‌های المپیک توکیو است. این سفر ۱۲۱ روزه مشعل، چالش بزرگی برای ژاپن خواهد بود و اگر بدون مشکل و حاشیه خاصی برگزار شود، می‌تواند شک و تردیدها را از بین ببرد و در مقابل امیدها برای برگزاری المپیک توکیو را دو چندان کند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.