۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۸
کد خبر: 744509

یزد - رنگ این روزهای استان یزد زرد گزارش شده امار بستری ها یزد درهفته های گذشته تا به امروزتغییرچشم گیری داشته و مواردی هم از ویروس جهش یافته دراستان مشاهده شده و رنگبندی چند شهراستان تغییر کرده و از سوی دیگر ستاد ملی کرونا با اعلام اینکه سفر به شهرهایی که زنگ قرمز و زرد هستند ممنوع است ولی از اوایل اسفند ماه پلاک های غیر بومی در استان به وفور مشاهده شده که باعث نگرانی شهروندان یزدی هم شده و در روزهای کرونایی ،سفر به یزد در گرو اما و اگرها پیش بینی شده است .

سفر به یزد در گرو اما و اگرها

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین ازیزد، در روزهایی که مصادف شده با پایان سال و در آستانه سال جدید خیابان های شهر یزد هم به مانند سراسر کشورپر از مردمانی است که یادشان رفته بیماری کرونا بیش از یکسال است که در کمین همه بوده و چه خاطرات تلخی را برای همه رقم زده و ما چه زود التماس های کادر درمان و مرگهای غیرباور را فراموش کرده ایم و بی خیال کرونا شده ایم و درتدارک باربندیل بستن برای سفرهستیم .

کرونا هنوزدرمان قطعی ندارد وتنها درمان قطعی کرونا، تغییررفتارهای اجتماعی است که با رعایت کردن دستورالعمل های بهداشتی می توانیم نقش مهمی در قطع زنجیره این ویروس داشته باشیم ولی این روزها آنچه در رفتارمردم شهروجود دارد عادی انگاری شرایط است و این می تواند زنگ خطری بزرگ برای ما باشد هم اکنون با توجه به شرایط بیماری که بر جهان و کشورما هم حاکم شده سفر دراین شرایط قطعا عواقب خوبی درپی ندارد وباعث می شود همه گیری این ویروس بیشتر شود.

یزدازلحاظ شرایط آب و هوایی نسبت به دیگرمناطق کشورشرایط مناسبی دارد وجود آثار ارزشمند تاریخی و بافت جهانی یزد تا حدودی می تواند درجذب گردشگر موثر باشد ولی این روزها که همه ما بیم درگیرشدن با این بیماری را داریم راهی سفرشدن، می تواند عواقب بسیار بدی را برای ما ودیگران در پی داشته باشد

از سوی دیگر ستاد ملی کرونا اعلام کرده است که در ایام عید سفر به شهرهای قرمز و  نارنجی ممنوع است و با مسافرانی که به این شهر ها سفر کنند به شدت برخورد می شود و در استان یزد هم در روزهای گذشته با توجه به امار بالای بستری ها رنگبندی استان نیز تغییر کرده و هم اکنون استان یزدهم به رنگ نارنجی درآمده و بر این اساس سفر به یزد هم باید ممنوع باشد ولی هنوز نظر قطعی در باره ممنوعیت سفر به این استان مشخص نشده است .

رعایت نکنیم، بهارمان سیاه می شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در اخرین نشست خبری خود با اصحاب رسانه در سال جاری  گفت: از ابتدای همه گیری کرونا در استان، تعداد ۸ هزار و۸۶۹بیمار در بیمارستان ها بستری شدند که از این تعدا یک هزارو ۵۱۴ بیمار جان خود را از دست دادند.  

محمد رضا میرجلیلی اظهارداشت: تاکنون ۲۷ سرخوشه  مبتلا به کرونای جهش یافته در شهرستان های یزد، ابرکوه، خاتم، تفت، میبد و اردکان شناسایی شده است.

وی افزود: متاسفانه با کاهش امار بستری های کرونایی و فروکش کردن تب داغ کرونا، شاهد کاهش رعایت  شیوه نامه های بهداشتی در استان یزد هستیم به طوری که استفاده از ماسک از ۸۲ درصد در موج پاییز به ۶۲ درصد و فاصله گذاری اجتماعی از ۸۳ درصد در موج پاییز به ۴۸ درصد در حال حاضر کاهش یافته است.

میرجلیلی با اشاره به روزهای اخرسال گفت: از ابتدای هفته ده درصد ورودی های بیمارستان افزایش یافته است و درصورت ادامه این روند در فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۰، شاهد موج جدید کرونا در استان یزد خواهیم بود از هم استانی ها ی عزیز در خواست داریم  حتی الامکان ازحضور در دورهمی ها و اجتماعات و سفر به مناطق و استان های دیگر جدا خودداری کنند.

تصمیم گیری در خصوص سفر در چارچوب مصوبات ستاد ملی کرونا است

استانداریزد روز چهارشنبه در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر استان یزد گفت: تصمیم گیری در خصوص سفرهای نوروزی به شهرهای استان درچارچوب مصوبات ستاد ملی مبارزه کرونا و مطابق دستورالعمل های کشوری دنبال می شود.

محمد علی طالبی اظهارداشت: ستاد ملی مبارزه با کرونا تنها برای ورود و خروج به شهر های نارنجی و قرمز محدودیت اعمال کرده وبا این وجود در ابلاغ های بعدی ستاد، به عدم انجام سفر توصیه شده، چرا که در شرایط کنونی، امکان تغییر وضعیت کرونایی شهرها و شهرستان ها وجود دارد.
وی با بیان اینکه سیاست کلی کشوردرشرایط فعلی بر تشویق برای سفر نرفتن مردم استوار است، افزود: امیدواریم این سیاست‌ها به گونه‌ای مدیریت گردد که نگرانی های ناشی از اوج گیری کرونا برطرف شود.
استاندارگفت: به طورکلی دستگاه های مختلف استان علاوه بر تشویق مردم به عدم سفر، باید آمادگی کامل را برای انجام وظایف قانونی خود را داشته و بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی، بهداشت فردی، استفاده از ماسک، شستشوی دست ها و عدم دید و بازدیدها تاکید ویژه ای داشته باشند.

وی افزود: اداره کل میراث فرهنگی باید اطلاع رسانی مناسبی در خصوص رعایت الزامات طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت ها به اماکن گردشگری داشته باشد و همچنین ستاد استانی مبارزه کرونا نیز در این راستا نظارت کامل خود را به این حوزه معطوف کند.

استانداریزد با بیان اینکه دو مصوبه استانی ممنوعیت برپایی چادردرسطح شهر و سفر به یزد به شرط رزرو هتل تبدیل به مصوبات کشوری شده گفت: این مصوبات در استان های اصفهان و شیراز نیز مورد توجه قرار گرفته است و امیدواریم اطلاع رسانی ها درباره این موضوع که پذیرش مسافر در استان منوط به رزرو هتل است، تداوم یابد و امیدواریم در پرتو رعایت جدی پروتکل های بهداشتی، الگوی مناسبی را از انجام سفرهای ایمن ارائه دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.