صدا وسیمای خراسان رضوی در طلیعه بهار ۱۴۰۰ و فرارسیدن سال نو شمسی ویژه برنامه‌های نوروز توسط محسن نصرپور مدیر کل صدا و سیما تشریح شد.

صدا و سیمای خراسان رضوی با ۲۳ هزار دقیقه برنامه در طلیعه بهار ۱۴۰۰ به استقبال نوروز می رود

به گزارش قدس آنلاین، محسن نصرپور مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی در ابتدا ضمن تبریک ایام سال نو و فرارسیدن فصل بهار و آرزوی سلامتی هم میهنان و رفع هرچه زودتر بلیه کرونا گفت: مهمترین ویژگی برنامه های نوروزی این مرکز را "رویکرد تعامل گسترده با مخاطبان در حریم نور باران رضوی و انعکاس حال وهوای عید نوروز و تعطیلات فروردین ماه" بیان نمود. وی در ادامه این مصاحبه با عنایت به شرایط کرونایی در کشور بویژه مشهد مقدس، طراحی و تولید این حجم از برنامه ویژه را نوعی جهاد رسانه ای عنوان نمود و گفت: طراحی و تولید بیش از ۲۳ هزار دقیقه برنامه در ۶۱۳ قسمت و با ۵۳ عنوان اتفاقی بزرگ است که در این مرکز برای رضایت مخاطبان عزیز و مجاوران حضرت علی ابن موسی الرضا علیه السلام رقم خورده است.
مدیر کل صدا و سیمای خراسان رضوی گفت: در سیمای خراسان رضوی ۴۴۰۰ دقیقه برنامه در ۱۰۰ قسمت و ۱۴ عنوان با کنداکتوری متنوع تقدیم مخاطبان شبکه استانی سیما خواهد شد.
وی گفت: در سیمای خراسان رضوی ویژه برنامه شاد «جنگ هزار و چهارصد» جنگ شاد ویژه تحویل سال نو از حرم مطهر تقدیم مخاطبان شبکه استانی خواهد شد و در کنار آن نیز ویژه برنامه های "شب شرقی"،   "صبح خراسانی" و "مسابقه دوام ثامن"،   "برنامه در مسیر زندگی" بصورت زنده ومستقیم با موضوعات نوروز و اطلاع رسانی در تعطیلات طراحی شده است که پخش خواهد شد. مدیرکل خراسان رضوی همچنین درباره ایجاد فضای شاد برای مخاطبان بویژه در ایام نوروز گفت: در ایام نوروز پخش جشنواره‌های مستند، فیلم های سینمایی ایرانی، برنامه‌های بوم گردی وگردشگری، برنامه‌های ترکیبی همچون "در خانه بمانیم"، "آبنبات چوبی"، "گرا"، "جان جهان"، "گزارش ۵"، "معرکه" و مجموعه‌های طنز وسرگرمی چون "نبات زعفرانی"، "جدی نگیرید" در حال تولید است که پخش خواهد شد.
وی با توجه به موضوع ملی انتخابات گفت: برنامه‌های "مثبت اراده"، "ملت شهر"، "اشاره"، "گفتگو" در قالب های زنده وضبطی را نیز جذاب خواند و وعده پخش آن را به بینندگان داد.
مدیرکل خراسان رضوی درباره اهم برنامه های نوروزی صدای خراسان رضوی گفت:شبکه استانی صدای خراسان رضوی با قریب  ۶۳۰۰ دقیقه در ۱۰۶ قسمت در ۱۰ عنوان تدارک دیده شده است که اهم این برنامه ها مانند ویژه برنامه شاد رادیویی "یک گل یک نشان" ویژه برنامه در شب پایانی سال ۱۳۹۹ تدارک دیده شده است که پخش می شود و برنامه " بهترین سرآغاز" نیز عنوان ویژه تحویل سال ۱۴۰۰ است که درآن با بهره گیری از تیمی خبره تلاش می شود لحظات شاد و بیادماندنی را خلق کند. همچنین برنامه‌های تولیدی "روز شیرین نوروز شیرین"، "سلانه سلانه بهار آمد"، "شبهای نوروز"، "عیدانه" که فرهنگ و رسوم وسنن اسلامی وایرانی را در بهار طبیعت تبلیغ می‌کنند، مجموعه‌های رادیویی "سفر نامه"، "آتش بازی نیست"، "بهار پایداری" (ویژه ۱۲ فروردین ماه روز جمهوری اسلامی) ‌برنامه "صد سال به این سال ها" ویژه عصر گاهی رادیو"، "مسابقه رادیویی هفت سین"، "خ کمپلکس"، "برنامه "عیدانه" و "شبهای نوروز" و "صدای زائر" نیز در این ایام پخش میشود و مخاطبان گرامی از انواع برنامه ها همچون جنگ، طنز، مسابقه، سخنرانی‌ها، سرودها و میان برنامه‌های  جذاب نیز بهره مند خواهند شد.
مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی همچنین با اشاره به اهمیت مضجع شریف حضرت علی ابن موسی الرضا علیه السلام برای ایرانیان گفت: رادیو سراسری زیارت خراسان رضوی در جهاد رسانه ای بیش از ۹۰۰۰ دقیقه برنامه را در ۳۰۰ قسمت با ۲۰ عنوان را با هدف خدمت به مخاطبان رادیو سراسری زیارت تدارک دیده است. وی گفت:  جنگ زنده "بهترین سرآغاز" رادیو زیارت را ویژه برنامه لحظات تحویل سال تدارک دیده که این برنامه بمدت ۲ ساعت بصورت زنده به همراه پیام نوروزی مقام معظم رهبری در آغازین لحظه های سال نو از حرم مطهر رضوی پخش خواهد شد. همچنین برنامه‌های"بهار در بهشت" با ۱۵ برنامه ۱۲۰ دقیقه ای،   "قصه راه" با ۱۵ برنامه پنج‌دقیقه‌ای، "شاعرانه‌های زیارت" با ۱۵ برنامه ۵۵ دقیقه ای، و "شبستان" با ۱۵ برنامه ۵۵ دقیقه ای، "بهار زیارت" با ۱۵ برنامه ۱۸۰ دقیقه ای تلاش می کند تا ضمن انعکاس حال وهوای نوروز و زیارت بارگاه امام هشتم علیه السلام حس معنوی زیارت از راه دور را برای مردم ایجاد کند.
این تلاش ها با شرح مناجات شعبانیه در ماه فروردین ماه با نام "نجوای عارفان" بصورت زنده در ۱۵ برنامه ۵۵ ‌دقیقه‌ای هر شب از حرم مطهر به اوج خود می رسد. وی همچنین از برنامه های "آیه‌های بهاری" با ۱۵ برنامه بیست‌دقیقه‌ای"، "دست نیاز" با ۱۵ برنامه ۵۵ دقیقه ای، "یک دنیا انتظار" با ۱۵ برنامه چهل و پنج‌دقیقه‌ای" "صلوات شعبانیه" با ۱۵ برنامه ده‌دقیقه‌ای"، "گفتگوی خبری"، "مجله خبری"، "زیارت ۹۹" با ۱۲ برنامه ۱۵ دقیقه‌ای که در آن اهم اتفاقات حوزه زیارت در این سال را تشریح می کند، ۱۵ "نمایش" ۳۰ دقیقه‌ای، "نکته‌ها و پندها" با  ۱۵ برنامه بیست و پنج‌دقیقه‌ای "کلام بزرگان" با ۴۵ برنامه پنج‌دقیقه‌ای،   "سرود رضوی"، برنامه موسیقیایی"دل آوا" با ۱۵ برنامه بیست وپنج‌دقیقه‌ای، "زیارت دوست" با ۱۵ برنامه بیست‌دقیقه‌ای نیز بعنوان مهمترین برنامه های تولیدی و تامینی این شبکه برای پخش در نوروز یاد کرد. وی همچنین با اشاره به دیده شدن رادیونمای زیارت در کل کشور گفت: این شبکه با تولید بیش از ۲۰۰ عکس و پوستر و با بهره گیری از تصاویر متنوع نمای بصری جذابی را برای مخاطبان ایجاد می کند.
مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی به تقارن نوروز در کشورهای همسایه با کشور ما اشاره کرد و گفت به همین مناسبت در رادیوهای برونمرزی این مرکز ۳۱۹۵ دقیقه برنامه در ۱۰۹ قسمت با ۹ عنوان برای کشورهای همجوار تدارک دیده شده.   برنامه "بهار آمد" (ویژه تحویل سال) به مدت ۹۰ دقیقه به تهیه کنندگی سید قاسم موحد برنامه "به پایان آمد این دفتر" بمدت ۷۵ دقیقه وبرنامه "صدای پای بهار" در ۹ قسمت ۷۵ دقیقه ای به تهیه کنندگی امید صفایی نیا را در این ایام پخش میشود. همچنین برنامه‌های "هفت سین"، "چکامه‌های نوروزی"، "صدای دوست"، "جهان نوروز"، "طبیعت زیبای افغانستان"، "بهار نامه"، "مطبخ عیدانه"، "روز سرنوشت"، "غزل بهار"، "زمین خانه ما"، "یک سال با ولایت"، "افغانستان در آیینه سال" و "جهان در سالی که گذشت" از دیگر برنامه‌های رادیو دری خراسان رضوی می‌باشد. همچنین رادیو تاجیکی نیز با برنامه‌های "جهان در سالی که گذشت" و "بهار همدلی" نیز  به مدت ۶۳۰ دقیقه مهمان نوروزی خانه‌های شوندگان این رادیو خواهد بود.
به گفته محسن نصرپور، معاونت خبر این مرکز نیز برای ایام نوروز ۱۴۰۰ گزارش های خبری ویژه ای را با عنوان های  میلاد موعود در قطعه ای از بهشت، مشهد و محول الاحوال در جوار بارگاه رضوی، نوروز در ادبیات کهن، نوروز در اشعار خیام، رنگارنگِ اقوام در خراسان، آیین های نوروزی در دل کویر، نوروز و مشکلات هتلداران، روانه شدن دلها در ایام کرونایی به  مشهد، دید و بازدید کرونایی،   عیدی های کرونایی(مواسات)،   شعار سوال،   به مشهد نیایید،   نظارتهای کرونایی در نوروز، سال نو همت نو(مواسات)،   آداب رسوم نوروز(منطبق با کرونا)،   فرهنگِ ترافیک در نوروز، گزارش ویژه روز جوان و میلاد علی اکبر(ع)، روز طبیعت در خانه بمانیم تدارک دیده است.
وی با اشاره به تولیدات فضای مجازی این مرکز در نوروز ۱۴۰۰ به تولید و انتشار بیش از ۴۰۰ متن، خبر و گزارش با رویکرد اطلاع رسانی و توصیه به خودداری از سفر به خراسان رضوی و مشهد و ارائه هشدارهای کرونایی اشاره نمود و گفت از تولید ۱۴ عکس نوشت، پوستر و استوری،۸ اینفوگرافی، بازتولید ویدیو های مناسب نوروز  از منابع موجود در آرشیو مرکز، ایجاد صفحه ویژه نوروز و  بارگزاری تولیدات ویژه در سایت مرکز  و نیز توزیع و پخش گسترده آنها در فضای مجازی و سیمای استانی، برگزاری پویش "زیارت از راه دور" و دل نوشته های مشتاقان زیارت امام رئوف، همکاری و تعامل با مجموعه های پر مخاطب استانی و تبادل تولیدات و منابع به منظور اثرگذاری بیشتر بر مخاطبان و توزیع گسترده تر تولیدات را نیز ازجمله فعالیت های فضای مجازی این مرکز می باشد.
محسن نصر پور همچنین از تولید چند موسیقی با موضوع کرونا و پرهیز از سفر به خراسان رضوی و تولید ۶ کلیپ و نماهنگ در واحد موسیقی این مرکز خبر داد.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.