فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به کشف ۲ هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان انواع کالای قاچاق به همت مرزبانان، از تدوین سند تحولی برای هوشمندسازی مرزی خبر داد.

کشف بیش از ۲هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان کالای قاچاق/ جلوگیری از خروج سوخت و دام زنده از مرزها

قدس آنلاین: به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار «احمد علی گودرزی» در نشست خبری و در جمع اصحاب رسانه به تشریح عملکرد یک ساله فرماندهی مرزبانی نیروی انتظامی پرداخت و افزود: در طول یک سال گذشته شرایط کشور ما نیز متاثر از شیوع این ویروس منحوس بود و در این میان شاهد بودیم که نیروی انتظامی دوشادوش کادر پزشکی، پرستاری و درمانی کشور به مردم خدمات ارائه و برای قطع زنجیره انتقال این ویروس در کنار انجام وظایف ذاتی و قانونی خود، به ایفای نقش پرداخت.

نقش آفرینی مرزبانی در تامین امنیت کشور

سردار گودرزی با اشاره به وجود ۸ هزار و ۷۵۵ کیلومتر مرز آبی، خشکی و دریایی در کشور یادآور شد: مرزبانان غیور و دلاور در تامین امنیت کشور به شکل موثری نقش آفرینی می کنند با توجه به حساسیت در مرزها، مسوولیت حراست و حفاظت از حدود و ثغور سرحدات مرزی بر عهده فرماندهی مرزبانی نیروی انتظامی است.

وی با اشاره به وجود ۲ هزار کیلومتر مرز دریایی عنوان کرد: مرزبانان نه تنها از مرزهای زمینی و خشکی کشور با هوشیاری و دقت تمام، دفاع و صیانت می کنند بلکه تامین امنیت مرزهای دریایی را نیز عهده دار هستند.

افزایش ۳۱ درصدی دستگیری اشرار مسلح

سردار گودرزی در ادامه به تشریح دستاوردهای مرزبانان غیور ایران اسلامی پرداخت و گفت: در بازه زمانی یک ساله و در مقایسه با سال گذشته شاهد افزایش ۳۱ درصدی دستگیری اشرار مسلح و افزایش ۱۵ درصدی دستگیری قاچاقچیان مواد مخدر هستیم.

افزایش ۷۹ درصدی دستگیری متجاوزان مرزی

این مقام عالی مرزبانی از افزایش ۷۹ درصدی دستگیری متجاوزان مرزی طی یک سال گذشته خبر داد و افزود: درسال جاری ۱۱۵ هزار و ۲۲۷ متجاوز مرزی را شناسایی و دستگیر کرده ایم.

از حریم مرزی کشور دفاع می کنیم

فرمانده مرزبانی کشور با تاکید بر اینکه به بهترین شکل ممکن از حریم مرزی کشور دفاع می کنیم، تصریح کرد: در حالی که مستکبران همواره در صدد توطئه و آسیب به کشور ما هستند، تلاش داریم تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم و با قاطعیت، هوشیاری و اقتدار در مقابل هرگونه تهدیدی می ایستیم و با جان و دل از حریم مرزهای کشور دفاع می کنیم.

جلوگیری از خروج کالاهای اساسی از مرزها

سردار گودرزی جلوگیری از خروج کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم از مرزها را از اولویت های جدی مرزبانی در سال جاری برشمرد و یادآور شد: به شکل جدی از خروج کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم از مرزها ممانعت و تلاش کردیم از ورود کالای قاچاق به کشور ممانعت کنیم.

حفظ حاکمیت اقتصادی کشور در مرزها

فرمانده مرزبانی ناجا با بیان اینکه بر حفظ حاکمیت اقتصادی کشور در مرزها تمرکز و تلاش ویژه ای صورت گرفت، عنوان کرد: تلاش کردیم زمینه های ثبات اقتصادی و سرمایه گذاری در مرزها برای سرمایه گذاران فراهم و مهیا باشد.

مرزبانان؛ در کنار مردم هستند

وی با بیان اینکه در همه مواقع در کنار مردم هستیم و به آنان خدمت می کنیم، یادآور شد: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته به ویژه در راستای افزایش تعاملات مرزبانان با مرزنشینان ، شاهد افزایش اعتماد مردمی به مرزبانان هستیم.

جلوگیری از قاچاق بی رویه سوخت

سردار گودرزی ممانعت از قاچاق سوخت را نیز از دیگر اقدامات مرزبانی ناجا برشمرد و به تشریح توفیقات مرزبانان در مقابله با قاچاق سوخت پرداخت.

وی با اشاره به شعار سال مبنی بر جهش تولید ادامه داد: همه تلاش‌مان را متمرکز کردیم تا بر مبنای وظایف ذاتی و قانونی مان بتوانیم به تحقق شعار سال و زمینه سازی برای ارتقاء تولید در کشور کمک کنیم و ضمن تمرکز بر مقابله با قاچاق کالا، با قاچاق سوخت نیز مبارزه جدی داشتیم، به طوری که از ابتدای سال تاکنون ۱۶ میلیون لیتر سوخت و ۸۵ هزار رأس دام سبک و سنگین قاچاق را کشف کردیم.

افزایش ۱۰ برابری کشفیات احشام

این مقام عالی مرزبانی اضافه کرد: کشف ۸۵ هزار  رأس دام سبک و سنگین در طی سال جاری بیانگر افزایش ۱۰ برابری کشفیات مرزبانی است؛ علاوه بر این روزانه از قاچاق بیش از ۲۰۰ هزار جوجه یک روزه نیز جلوگیری کردیم.

کشف ۱۳۴ تن مواد مخدر

سردار گودرزی کشف ۱۳۴ تن مواد مخدر را طی یک سال را از دیگر دستاوردهای مرزبانان برشمرد و اظهار داشت: شاهد رشد ۴۳ درصدی کشفیات مواد مخدر به همت مرزبانان هستیم؛ ۸۶ درصد از کشفیات ما در حوزه مواد مخدر در استان های جنوب شرقی و شرق است.

افزایش ۲۶ درصدی کشفیات سلاح

وی یادآور شد: در مصاف با قاچاقچیان مواد مخدر و اشرار نیروهای ما تا پای جان پیش می روند و متاسفانه در این راستا تعدادی از مرزبانان عزیز نیز شهید شده اند و دستاورد این جانفشانی افزایش ۲۶ درصدی کشفیات سلاح و افزایش ۱۵ درصدی قاچاقچیان است.

سردار گودرزی از افزایش ۵۰ درصدی کشفیات مرزبانان در حوزه راه و شهرسازی اعم از بیل مکانیکی، لودر  و ... خبر داد و گفت: کشفیاتمان در حوزه دریایی، نسبت به قبل ۸ برابر افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: در سال جاری به همت مرزبانان غیور و دلاور ۲ هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان انواع کالای قاچاق کشف شده است.

هوشمندسازی از اولویت هاست

عالی ترین مقام مرزبانی کشور با بیان اینکه هوشمندسازی پلیس از اولویت های نیروی انتظامی در سال جاری محسوب می شد و این روند طی سال های آتی نیز ادامه دارد، بیان کرد: هوشمندسازی مرزها نیز از اولویت های ما در سال جاری بوده به طوری که یک سند تحولی برای هوشمندسازی مرزی تدوین کرده ایم و ان شاء الله در یک برنامه مدون سه ساله این فرآیند را محقق می کنیم.

وی اضافه کرد: یکپارچه سازی مرزها با بهره گیری از فناوری های نوین، نظارت الکترونیکی و اپتیکی در راستای افزایش کنترل های مرزی به جد دنبال شد و این روند ادامه دارد.

 تمهیدات لازم برای پوشش امنیت مرزها

سردار گودرزی از پیش بینی تمهیدات جدی برای پوشش امنیتی مرزها خبر داد و گفت: همان گونه که همزمان با شیوع ویروس کرونا نه تنها ماموریت هایمان را تعطیل نکردیم بلکه با هوشمندی و اقتدار مضاعف از مرزهای کشور صیانت کردیم و در ایام نوروز نیز تمهیدات لازم را برای تقویت کنترل های مرزی پیش بینی نموده ایم.

وی ارتقاء دیپلماسی مرزی را از دیگر دستاوردهای مرزبانی برشمرد و گفت: با ۱۵ کشور همسایه تعامل و ارتباطات مطلوبی داریم و ارتقاء دیپلماسی مرزی را به منظور افزایش امنیت در مرزها به جد دنبال می کنیم.

عالی ترین مقام مرزبانی کشور در بخش دیگری از سخنان خود به اهتمام مرزبانی در اجرای مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا پرداخت و یادآور شد: علاوه بر نقش آفرینی در حوزه ماموریتی خود برای اجرای مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا، همکارانم در اقصی نقاط کشور، داوطلبانه و خودجوش در طرح همدلی و مساوات شرکت کردند و علاوه بر این اجرای طرح های "مردم یاری" از دیگر دستاوردهای مرزبانان غیور است.

مرزنشینان؛ مرزیاران افتخاری

سردارگودرزی ادامه داد: یکی از افتخارات مرزبانان، تعامل با مرزنشینان می باشد؛ مرزنشینان را مرزیاران افتخاری می دانیم و افتخار می کنیم که مرزبانی نیرویی مردمی و از بطن و متن مردم و جامعه است و پشتوانه مردمی را دارا هستیم .

وی در بخش پایانی سخنان خود از تقویت درگاه های ورودی و خروجی کشور و مدیریت لحظه ای در مرز با راه اندازی قرارگاه "مقداد" خبر داد و گفت: برای تامین امنیت در مرزها از هیچ تلاشی فروگذار نمی کنیم و تا پای جان پیش می رویم علاوه بر این تقویت قوه محرکه مرزبانی در کنار سایر اولویت ها چون احداث منازل سازمانی، در نظر گرفتن امتیازات برای سربازان و کادر شاغل در مرزبانی ، تعامل با سران طوایف و ... را دنبال می کنیم. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.