اهواز- بنا بر گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با تلاش کادر درمان شهرهای استان خوزستان از وضعیت قرمز به نارنجی می‌رسند اما کمتر از یک هفته به علت بی‌توجهی مردم به پروتکل‌های بهداشتی و از همه مهم‌تر برگزاری مراسم‌های چند هزارنفری دوباره قرمز می‌شوند و این‌یکی از مشکلات حل‌نشده در این استان است.

مجالس شادی که عزا می‌شوند؛ شرایط خوزستان سخت‌تر می‌شود

قدس آنلاین-گروه استان‌ها: «کادر درمان بسیار خسته شده و اگر برگزاری مراسم‌ها به این شکل ادامه داشته باشد به‌زودی بسیاری تمام شهرهای استان قرمز  شده و کنترل کرونا سخت و چه‌بسا غیرممکن خواهد شد» این بخشی از سخنان فرهاد ابول نژادیان فرمانده قرارگاه مقابله با بیماری کرونا در خوزستان است که از بی‌توجهی برخی از شهروندان به ستوه آمده است.

اگر عکس‌های برگزاری مراسم سوگواری و ترحیم چندین هزارنفری در منطقه زهیریه خرمشهر را رصد کنید متوجه می‌شوید که این دغدغه برای فراگیری بیماری آن‌هم از نوع انگلیسی آن چقدر واقع بینانه است.

درگیری با مردم در جشن عروسی

برپایی مراسم چند هزارنفری در منطقه زهیریه خرمشهر و یا برگزاری جشن عروسی چند صدنفری در کنار تالابِ «بُندان» نمونه‌ای از بی‌توجهی برخی افراد و تضییع حقوق سایر شهروندان است که برای جان سایر هم‌وطنان خود هیچ ارزشی قائل نیستند.

عذر بدتر از گناه اینکه  به گفته «حسن‌قلی سبزعلی‌زاده» بخشدار مرکزی ایذه باوجود اخطارهای مکرر ما،  برخی از سران قبایل اعلام می‌کنند که اگر به آن‌ها اجازه برگزاری مراسم عروسی را ندهید، کشته خواهید شد!

 بخشدار مرکزی ایذه در این  رابطه می‌گوید: ما نمی‌توانیم با مردم درگیر شویم. وقتی دهیار ما تهدید به مرگ می‌شود چه‌کاری باید انجام دهد؟

 وی اظهار می کند: در همین مراسم اخیر دهیاری روستا ورودی‌های تالاب بندان را بسته بود اما مردم موانع را برداشته و بر کار خود اصرار کرده‌اند. درنهایت ما مجبور شدیم برای کنترل اوضاع از نیروهای انتظامی کمک بگیریم وگرنه نمی‌دانیم چه اتفاقی می‌افتاد.

قانون‌شکنی در این راستا تا آنجا پیش رفته است که معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر می‌گوید: باوجود اقدام پیشگیرانه از سوی نیروی انتظامی همچنین تذکر و تعهد از بزرگان طایفه زهیریه مبنی بر ممنوعیت برگزاری مراسم سوگواری شاهد تجمع عده زیادی در منطقه زهیریه خرمشهر بودیم.

«محمد حیدری با تأکید بر اینکه قطعاً دستور قضایی از سوی دادستان به‌عنوان مدعی‌العموم برای برخورد با بانیان این مراسم صادر می‌شود، ادامه داد: افرادی که در این تجمع با مداحی و تیراندازی مغایر با قانون عمل کرده‌اند مرتکب عمل مجرمانه شده و پس از شناسایی به مراجع قضایی معرفی می‌شوند

شرایط را سخت نکنیم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز راه اصلی مقابله با بیماری کرونا و بهتر شدن شرایط را همکاری مردم می‌داند و می‌افزاید: در حال حاضر یک هزار و ۷۳۶ بیمار کرونا در بیمارستان‌های خوزستان بستری هستند که از این تعداد حدود۴۳۱ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه و بیش از یک هزار و ۳۰۰ نفر در بخش‌های عادی بستری هستند اما ادامه روند برگزاری مراسم‌ها شرایط را سخت‌تر می‌کند

فرهاد ابول نژادیان فرمانده قرارگاه مقابله با بیماری کرونا در خوزستان با تأکید بر اینکه بیماری هنوز تمام نشده و مردم باید مثل سابق پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند اظهار می‌کند: با تلاش کادر درمان شهرهای استان از وضعیت قرمز به نارنجی می‌رسند اما کمتر از یک هفته به علت بی‌توجهی مردم به پروتکل‌های بهداشتی و از همه مهم‌تر برگزاری مراسم‌های چند هزارنفری دوباره قرمز می‌شوند.

وی ابراز می‌کند: کادر درمان بسیار خسته شده و اگر برگزاری مراسم‌ها به این شکل ادامه داشته باشد به‌زودی تمام شهرهای استان قرمز شده و کنترل کرونا سخت و چه‌بسا غیرممکن خواهد شد. . هم‌زمانی تعطیلات نوروز و ایام شعبانیه باعث شده عده‌ای به فکر برگزاری مراسم عروسی باشند درحالی‌که این کار باعث بحرانی شدن شرایط می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.