بازار ارز و سکه در آخرین هفته اسفند ۹۹ با ثبات نسبی همراه بود و بورس در روزهای پایانی سال سبز پوش شد.

قیمت طلا در آخرین روز سال/ بورس ۱۴۰۰ سودآور می شود

قدس آنلاین: بازار ارز و سکه در آخرین هفته معاملات سال 99 با تغییرات اندکی برخودار بود و فقط در آخرین روز هفته قیمت ارز و سکه به میزان کمی افزایش یافت و سکه به کانال 11 میلیون تومانی رسید. بازار سرمایه نیز در این هفته از وضعیت بهتری برخوردار بود به طوری که در بیشتر ساعات معاملات شاهد رشد بازار بوده ایم و  شاخص بورس به پله یک میلیون و 300 هزار واحد رسید.

کمترین نوسان قیمت  ارز در آخرین هفته سال 99

در آخرین  هفته اسفند ۹۹ روند قیمت ارز در بازار با ثبات نسبی همراه بود و با ضریب ملایم روند کاهش داشت  به طوری که نرخ ارز ار قیمت ۲۴ هزار و ۵۷۷ تومان به نرخ ۲۴ هزار و 379 تومان رسید و یورو نیز با کاهش 200 تومانی از نرخ  28 هزار و 583 تومان به نرخ ۲۸ هزار و 380 تومان اُفت کرد.

شنبه 

99/23

یکشنبه

99/24

دوشنبه

99/25

سه شنبه

99/26

چهار شنبه

99/27

پنجشنبه

99/28

دلار  ۲۴.۳۷۹ ۲۴.۱۸۲ ۲۳.۹۱۶ ۲۳.۹۱۶ ۲۴.۰۸۹ ۲۴.۰۳۸
یورو ۲۸.۵۸۳ ۲۸.۳۱۴ ۲۸.۴۲۸ ۲۸.۴۲۸ ۲۸.۷۴۴ ۲۸.۳۸۰

ثبات قیمت سکه و طلا در روزهای پایانی سال 

بازار طلا و سکه نیز همسو با نرخ ارز از تغییرات اندکی در این هفته برخوردار بود به طوری که سکه از نرخ ۱۰ میلیون و 770هزار تومانی به قیمت 11 میلیون و 150 تومان رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار از  قیمت یک میلیون و 43 هزار تومان به نرخ  یک میلیون و 84 هزار تومان رسید.

شنبه 

99/23

یکشنبه

99/24

دوشنبه

99/25

سه شنبه

99/26

چهار شنبه

99/27

پنجشنبه 

99/28

سکه طرح جدید ۱۰.۷۷۰.۰۰۰ ۱۰.۷۳۰.۰۰۰ ۱۰.۷۳۰.۰۰۰ ۱۰.۹۵۰.۰۰۰ ۱۰.۹۹۰.۰۰۰ ۱۱.۱۵۰.۰۰۰
سکه طرح قدیم ۱۰.۴۵۰.۰۰۰ ۱۰.۵۰۰.۰۰۰ ۱۰.۶۰۰.۰۰۰ ۱۰.۵۵۰.۰۰۰ ۱۰.۷۰۰.۰۰۰ ۱۰.۷۰۰.۰۰۰
نیم سکه ۶.۳۳۰.۰۰۰ ۶.۴۰۰.۰۰۰ ۶.۶۵۰.۰۰۰ ۶.۷۰۰.۰۰۰ ۶.۷۰۰.۰۰۰
۶.۷۵۰.۰۰۰
ربع سکه ۴.۰۰۰.۰۰۰ ۴.۰۵۰.۰۰۰ ۴.۲۰۰.۰۰۰ ۴.۲۵۰.۰۰۰ ۴.۲۰۰.۰۰۰ ۴.۲۵۰.۰۰۰
سکه گرمی ۲.۳۵۰.۰۰۰ ۲.۳۵۰.۰۰۰ ۲.۴۰۰.۰۰۰ ۲.۴۵۰.۰۰۰ ۲.۴۵۰.۰۰۰ ۲.۴۵۰.۰۰۰
اونس جهانی طلا یک هزار و ۷۲۸ دلار و ۱۱ سنت یک هزار و ۷۲۸ دلار و ۱۱ سنت یک هزار و ۷۲۳ دلار و ۵۳ سنت یک هزار و ۷۳۰ دلار و ۴۲ سنت یک هزار و ۷۳۵ دلار و ۳۶ سنت یک هزار و ۷۴۰ دلار و ۳۷ سنت
طلای 18 عیار ۱.۰۴۳.۱۰۰ ۱.۰۴۸.۱۰۰ ۱.۰۴۴.۵۰۰ ۱.۰۵۰.۳۰۰ ۱.۰۶۹.۹۰۰ ۱.۰۸۴.۹۰۰

طلا و سکه در آخرین هفته سال ۹۹  بازار داغی نداشت  

محمد کشتی آرای نائب رئیس دوم اتحادیه طلا و جواهر درباره نوسان  قیمت سکه و طلا در چهارمین هفته اسفند  ۹۹ گفت: در هفته پایانی امسال نسبت به سال گذشته جو بازار بسیار آرام بود و نوسانات قیمت در بازار  بخصوص اونس جهانی بسیار اندک بود و تقاضایی در بازار که منجر به افزایش حباب سکه شود وجود نداشت چرا که به نسبت سال گذشته قیمت سکه تقریبا 2 برار شده است و با کاهش قدرت خرید مردم، افراد ترجیح می دهند که برای عیدی و هدیه دادن از کارت های بانکی استفاده کنند.

او افزود: به طور کلی در این هفته تقاضا در بازار وجود نداشت و بازار آرامی را شاهد بوده ایم و حباب سکه با تغییرات قابل ملاحظه ای همراه نبود که البته در این هفته به دلیل کاهش تقاضا  روند حباب و قیمت سکه کاهشی بود  و حدود 80 هزار تومان از حباب سکه کاسته شد. 

کشتی آرای تصریح کرد: در مجموع داد و ستدها نسبت به سال گذشته بیش از 50 درصد کاهش پیدا کرده است که علت اصلی آن افزایش قیمت طلا و سکه است که درپی آن با کاهش قدت خرید مردم بازار در سال 99 با رکود همراه بود.

او بیان کرد: به طور کلی قیمت طلا و سکه در ماه  پایانی سال از نوسان بسیار کمی برخودار بود و ثبات نرخ بیشتر در بازار مشهود بود و در آخرین روز معاملات سال 99 قیمت طلا و سکه اندکی افزایش یافت اما علت آن به دلیل افزایش نرخ ارز و اونس جهانی در بازار بود.در اخرین ماه سال 99 نوسان قیمت طلا و سکه حدود 2 درصد بود که نسبت به ماه های گذشته میزان تغییرات قیمت به کمترین حد خود رسیده است. 

کشتی آرای تصریح کرد: امسال میزان مصرف مصنوعات طلا 40 تا 45 درصد کاهش یافته است و طلا و سکه در  روزهای پایانی امسال نسبت به سال های گذشته بازار داغی نداشتته است و به نظر می رسد قیمت ها در سال 1400 با ثبات نسبی همراه است.

سال 1400 برای حرفه ای های بورس سودآور است

علی عباسی  کارشناس بازار سرمایه، درباره  روند شاخص بازار سرمایه  در آخرین هفته اسفند ۹۹  گفت: روند قیمت ارز در  بازار  به رویدادهای سیاسی بسیار وابسته است و از طرف دیگر شوع ویروس کرونا در دنیا تاثیر به سزایی در بازار جهانی گذاشت.از طرف دیگر شاهد افزایش قیمت نفت در بازار جهانی بوده ایم که البته نباید این نکته را فراموش کرد که قیمت سهان هایی که به نرخ نفت وابسته است بر اساس نرخ دلار 7 هزار تومانی محاسبه می شود و پیش بینی می شود قیمت نفت در بازار جهانی بعد از دولت دوازدهم به 160 دلار نیز برسد.

او بیان کرد: بازار سرمایه در روهای پایانی سال روند عادی خود را طی کرد و طبق تجربه هرساله معمولا به دلیل هیجان فروش در پایان سال شاخص بورس رشد می کند که البته در روهای اخیر معاملات  شاهد جنین روندی  در بازار سرمایه بوده ایم .

این کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: معتقدم سال 1400 برای بورس سال رشد مثبت شاخص خواهد بود و به بیان دیگر سال جدید سال مهمی برای بورس خواهد بود اما برای افراد کم تجربه ای که سال 99 وارد این بازار شده اند شاید مورد اقبال نباشد و برای افراد باتجربه می تواند سودآور باشد چراکه افراد کم تجربه در بازار به صورت هیجانی تصمیم گیری می کنند و یکی از دلایل ریزش شاخص بورس تصمیمات غلط افراد مبتدی بود که در زمان نامناسب شروع به فروختن سهام های خود کردنند . به نظر می رسد سال آینده سال خوبی برای حرفه ای های بازار سرمایه باشد.

بازار های مالی در سال ۱۴۰۰ چگونه خواهند بود؟

طبق گفته فعالان بازار های مالی سال 1400 نسبت به سال 1399 از تغییرات و نوسان کمتری برخودار باشد و کارشناسان بازار سرمایه نسبت به شرایط  بهتر بورس خوش بین هستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.