وقتی با سبدهای رنگارنگ گل در گوشه گوشه شهر دست به کار می شوند، خبر از عید و نوروز و بهار می‌آورند. در روزهای سرد زمستانی دسته دسته گل وگیاه می کارند و نرم نرمک گرمی و سبزی بهار را به یاد شهر می آورند. مادرانی که با دستهای پینه بسته نان آور یک خانواده اند.

سفره سبز زنان گلکار مشهدی با سبزی پلو با ماهی متبرک

به گزارش قدس آنلاین، همزمان با فرارسیدن سال جدید و با دستور تولیت آستان قدس رضوی و به همت بنیاد کرامت رضوی و معاونت خدمات زائرین آستان قدس رضوی، حدود ۲۴۰۰ پرس وعده غذایی متبرک بین خانواده زنان سرپرست خانوار مشهد توزیع شد.
معاون خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی با تشریح اقدامات این مجموعه در آستانه فرارسیدن ایام نوروز اظهارکرد: بنیاد کرامت رضوی با مشارکت معاونت خدمات زائرین حرم مطهر رضوی، طرح عیدانه‌ای را از امروز با هدف حمایت از زنان سرپرست خانوار به اجرا گذاشته است.
حامد صادقی با اشاره به جزئیات اجرای این طرح و با بیان این که همواره خوان پربرکت حضرت رضا(ع) برای مردم ایران، سفره‌ای پر کرامت بوده است، گفت: این بار نیز در آستانه عید نوروز و در شرایط دشوار شیوع کرونا، طرحی برای حمایت از زنان سرپرست خانوار در نظر گرفته شد.
وی، زنان سرپرست خانوار فعال در حوزه باغبانی و کاشت گل و گیاه در اماکن عمومی شهر مشهد را جامعه هدف این طرح اعلام و اضافه کرد: این قشر از نظر برخورداری از امکانات و رفاه اجتماعی، جزء گروه‌های کمتر برخوردار جامعه هستند که به واسطه شغل دشوارشان، غالباً در روزهای سرد زمستانی مشغول ایجاد فضای سبز برای شهر و همشهریان خود هستند.
معاون خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی از توزیع ۸۰۰ بسته معیشتی ویژه عید نوروز بین زنان سرپرست خانوار فعال در حوزه باغبانی شهری خبر داد و گفت: این بسته‌ها حاوی برنج، روغن، آجیل و شکلات به ارزش حدود ۵۰۰ هزار تومان است.
وی همچنین به بخش دیگری از این طرح اشاره کرد و افزود: همزمان با شب عید، هر خانوار تحت پوشش این طرح، از ۳ پرس سبزی پلو با ماهی متنعم می‌شوند.
صادقی همچنین از توزیع ۳ هزار وعده غذای متبرک حضرت رضا(ع) بین اقشار محروم مشهد در آستانه سال نو خبر داد و گفت: همزمان با ماه مبارک شعبان و در آستانه آخرین جمعه سال ۱۳۹۹، سه هزار وعده سبزی پلو و ماهی در مهمانسرای حضرت رضا(ع) واقع در صحن غدیر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی طبخ و بسته‌بندی شد.
وی ادامه داد: این بسته‌های غذای متبرک در راستای تاکیدات تولیت آستان قدس رضوی برای خدمت‌رسانی به اقشار آسیب‌پذیر و محروم جامعه توسط مدیریت امور مجاورین آستان قدس رضوی بین کارگران زحمت‌کشی که در بخش فضای سبز مشهد در حال خدمت هستند، توزیع می‌شود.
از آغاز شیوع کرونا، آستان قدس رضوی با همت بنیاد کرامت رضوی بیش از یک میلیون بسته معیشتی در سراسر کشور بین احسان جویان توزیع کرده است همچنین، ۱۰۰ هزار خانوار نیازمند مجاور با بسته های حمایتی از سفره با برکت امام رضا علیه السلام در سال ۹۹ متنعم شده اند.

منبع:آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.