ساری- پیکر مجتبی برسنجی شهید مدافع حرم در امامزاده کمالدین (ع) سرخ‌کلای زیراب‌سوادکوه پیش از ظهر پنجشنبه به خاک سپرده شد.

تشییع پیکر شهید مدافع حرم در سوادکوه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس پیکر شهید مدافع حرم شهید مجتبی برسنجی در آستانه سال نو با حضور پرشور مردم شهید پرور سوادکوه تشییع و به خاک سپرده شد.

تشییع پیکر شهید مدافع حرم در سوادکوه/ شهید مدافع حرمی که حسینیه سیار داشت

مجتبی برسنجی متولد اول فروردین ۱۳۷۳ است که ۲۵ اسفند ماه ۱۳۹۹ در المیادین سوریه و در تله انفجاری داعش به شهادت رسید.

فعالیت در هیأت مذهبی تبلیغات اسلامی با نام هیأت حضرت علی‌اکبر هلال احمر سوادکوه و راه‌اندازی حسینیه سیار با نیسان و مداحی ایام محرم و مناسبت‌های دینی و مذهبی، فعالیت داوطلبانه در جمعیت هلال احمر از کارهای مردمی این شهید بزرگوار بوده است.

این در برخوردها و رفتارهای اجتماعی با طمأنینه و مؤدبانه و همراه با لبخند گرم برخورد می‌کرد و در دل‌ها ماندگار شد.

حضور گسترده مردم در استقبال از پیکر شهید و مراسم وداع عمومی بیانگر آن است که شهید برسنجی با رفتارها و گفتارها و اخلاص خود قبل از شهادت در المیادین سوریه به شهادت رسیده بود و سخن سردار حاج قاسم سلیمانی و شهید سید روح‌الله عمادی مبنی بر اینکه قبل از شهادت باید شهید شد را تفسیر کرد.

پیکر شهید پاسدار مدافع حرم مجتبی برسنجی بر روی دستان مردم سوادکوه تا امامزاده کمال‌الدین (ع) سرخ‌کلا تشییع و با اقامه نماز توسط حجت الاسلام محمدزمان رضایی امام جمعه زیراب‌سوادکوه به خاک سپرده شد و روحش به ملکوت اعلی پیوست.

جالب توجه است که این شهید با وجود اینکه به عنوان نجات‌گر در هلال‌احمر فعالیت داشت، در نامه‌ای به رئیس جمعیت هلال احمر خواستار واریز مبلغ دستمزد( حاصل از نجات‌گری که به طور کلی ناچیز بوده) برای فعالیت‌های عام المنفعه کرده بود،  هم چنین داشتن آرزوی همیشگی شهادت که بارها به دوستان نزدیکش بیان می کرد نقل محافل خصوصی و عمومی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.