استاندار خراسان رضوی گفت: در شهرستانی مانند کلات نباید شاهد مهاجرت باشیم لذا آمادگی داریم طرح مدیریت مهاجرت معکوس را در شهرستان کلات به صورت آزمایشی برای نخستین بار در استان اجرا کنیم.

اعلام آمادگی استاندار خراسان رضوی برای مدیریت مهاجرت معکوس در کلات

به گزارش قدس آنلاین،استانداری خراسان رضوی، محمدصادق معتمدیان در جلسه جمع‌بندی سفر به شهرستان کلات که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد با اشاره به این که یکی از سیاست‌های کلان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نگاه ویژه به مناطق مرزی است افزود: با فرصت‌هایی که ایجاد می‌کنیم باید شاهد نگهداشت جمعیت در مناطق و شهرهای مرزی باشیم از این رو تلاش می شود این زیرساخت‌ها در کم‌ترین زمان ممکن به میانگین متوسط کشوری رسانده شود.

وی با بیان این که جاذبه‌های بسیار زیاد طبیعی در شهرستان کلات وجود دارد ادامه داد: این جاذبه‌ها به طور طبیعی بستر سرمایه‌گذاری را فراهم می‌کند که در این راستا ۱۴ مرکز بومگردی در شهرستان کلات ایجاد شده است که ظرفیت خوبی است اما کافی نیست لذا با حمایت‌هایی که انجام می‌دهیم تلاش می‌کنیم ضمن رفع مشکلات این واحدها، زمینه سرمایه‌گذاری در این حوزه تسهیل شود.

استاندار خراسان رضوی همچنین به وجود ظرفیت‌های بالقوه در حوزه صنایع دستی شهرستان کلات پرداخت و گفت: آمادگی داریم در بحث ساماندهی، آموزش، تسهیلات و کمک برای تکمیل چرخه محصولات،  فعالان حوزه صنایع دستی را در شهرستان کمک کنیم.

معتمدیان افزود: احیا و مرمت قنوات کلات و بهره‌گیری از سیستم‌های نوین آبیاری در این شهرستان حمایت خواهد شد تا مشکلات در سال آینده رفع شود.

وی با اشاره به انعقاد تفاهمنامه بین استانداری خراسان رضوی و وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر ایجاد هزار هکتار شهرک گلخانه‌ای در استان ادامه داد: آمادگی داریم در قالب ایجاد شهرک‌های گلخانه‌ای، زمینه سرمایه‌گذاری مردم را هم ایجاد کنیم.

استاندار خراسان رضوی با بیان این که بحث اشتغال در شهرستان کلات یکی از دغدغه‌های اولویت‌دار است گفت: استفاده از ظرفیت نهادهای حمایتی در شهرستان کلات باید مورد توجه قرار بگیرد.

پیش از برگزاری این جلسه استاندار خراسان رضوی در قالب برنامه ملاقات مردمی با تعدادی از مردم شهرستان کلات به صورت چهره به چهره دیدار و گفت‌ وگو کرد و پس از شنیدن مشکلات آنان دستورات مقتضی را برای بر طرف کردن مشکلاتشان صادر کرد.

استاندار خراسان رضوی دیروز در آخرین سفر استانی سال ۱۳۹۹ خود به شهرستان کلات در شمال خراسان رضوی سفر کرد که در این سفر برای حل مشکلات مردم ۴۱ مصوبه داشت.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.