حجت الاسلام راشد یزدی گفت: ما موظف هستیم همراه با تحول طبیعت و آغاز سال نو، تحولی درونی در اخلاق و رفتار خود ایجاد کنیم.

همراه با تحول طبیعت برای تحول درونی تلاش کنیم

به گزارش قدس آنلاین،حجت الاسلام کاظم راشد یزدی خطیب حرم مطهر رضوی در ویژه برنامه تحویل سال ۱۴۰۰ که در بارگاه نورانی ثامن الحجج(ع) برگزار شد، با بیان اینکه بهار، روشن ترین جلوه طراوت و شکوفایی و نو شدن است، گفت: سال که نو می‌شود، طبیعت، چهره جدیدی به خود می گیرد و همه چیز متحول می شود؛ پس ما هم نو شویم و تحولی در حال و اخلاق ایجاد کنیم.
وی در ادامه با بیان روایتی از رسول گرامی اسلام(ص) اظهار کرد: ۵ رفتار رشد زندگی اجتماعی انسان را به خطر می اندازد و هیچ گاه زندگی ملتی تغییر نمی‌کند مگر اینکه درونشان تغییر کند؛ ما باید رفتارهایی که موجب دست و پا گیر شدن اخلاق اسلامی و انسانی می شود را از خود دور کنیم.
این کارشناس مذهبی تصریح کرد: یکی از رفتارهایی که باید از خود دور کنیم حسد است؛ حسد ایمان را آتش می زند و انسان حسود کسی است که از شادی و موفقیت دیگران ناراحت است می شود.
وی با بیان اینکه حضرت محمد(ص) به رافت و بخشش و مهربانی شهره بودند، افزود: یکی دیگر از توصیه‌های پیامبر(ص) این است که کینه ورزی و بغض و عداوت را از خود دور کنیم و عفو بخشش داشته باشیم.
حجت الاسلام راشد یزدی سومین توصیه این حضرت را لطمه نزدن به زندگی دیگران برشمرد و گفت: هر چند ما آزاد زندگی می کنیم، اما این آزادی نباید به زندگی دیگران لطمه وارد کند؛ همچنین از اهانت کردن به دیگران باید پرهیز کنیم و در مجالس ادب و آداب معاشرت را رعایت کرده و از غیبت و سخن چینی پرهیز کنیم.
وی در ادامه به رفتارهایی که موجب رشد اجتماعی می شود اشاره کرد و گفت: اصل نرمی و ملایمت در رفتار، مدارا، چهره گشوده، نشاط در زندگی، کنار گذاشتن بغض و کینه از اصولی است که موجب رشد اجتماعی انسان می شود.
وی در پایان تصریح کرد: امیدواریم عیدی امسال ما ظهور حضرت بقیه الله الاعظم (عج) باشد.
گفتنی است، در ادامه دعای توسل توسط مداح و ذاکر اهل بیت(ع) حاج مهدی رسولی قرائت شد و گروه قرآنی امام رضا(ع) به اجرای برنامه پرداختند.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.