۳۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۵
کد خبر: 744763

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از ورورد سامانه بارشی به کشور از بعدازظهر سه‌شنبه خبر داد.

آغاز بارندگی در کشور از بعدازظهر سه‌شنبه

صادق ضیاییان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت آب و هوایی کشور طی روزهای آینده، ‌گفت: براساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی، امروز در برخی نقاط خراسان رضوی و خراسان شمالی ابرناکی، بارش باران و وزش باد و احتمال رعد و برق و در استان‌های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، ارتفاعات کرمان و هرمزگان وزش باد، ابرناکی و بارش خفیف باران رخ خواهد داد.

وی افزود:‌ یکشنبه بارش پراکنده در خراسان جنوبی، سیستان وبلوچستان، ارتفاعات کرمان، شمال غرب، غرب، ارتفاعات البرز و همچنین دوشنبه در شمال غرب، سواحل دریای خزر و نوار شرقی کشور پیش‌بینی می‌شود. روز سه شنبه بعدازظهر سامانه بارشی از شمال غرب وارد کشور خواهد شد. چهارشنبه نیز علاوه بر شمال غرب بخش‌هایی از غرب کشور را در بر خواهد گرفت و پنج شنبه فعالیت این سامانه در شمال غرب، غرب، دامنه های جنوبی البرز، دامنه های زاگرس مرکزی و بخش‌هایی از شمال شرق کشور خواهد بود. در روز جمعه به تدریج این سامانه از کشور خارج خواهد شد.

ضیاییان گفت: پیامد ورود این سامانه بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید در ارتفاعات، بارش برف در مناطق مستعد بارش تگرگ خواهد بود. در عین حال امروز سرعت باد در شمال شرق، شرق، جنوب شرق و جنوب و یکشنبه سرعت باد در جنوب و جنوب شرق کشور افزایش می یابد. از امروز تا دوشنبه خلیج فارس و تنگه هرمز و طی روزهای یکشنبه و دوشنبه دریای عمان مواج پیش‌بینی می‌شوند.

وی اظهار کرد: دمای هوای تهران نیز امروز ۳۰ اسفند ماه حداکثر ۱۹ و حداقل هشت درجه سانتی‌گراد است و آسمان صاف تا قسمتی ابری و در برخی ساعات همراه با افزایش باد خواهد بود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.