کهگیلویه و بویر احمد- درحالی‌که بسیاری از خانواده‌های ایرانی نخستین روز از سال ۱۴۰۰ را دور سفره‌های هفت سنگین با خانواده آغاز کردند اما بسیاری از مردمان سی سخت ازآنجاکه هنوز سقفی بر روی سر ندارند از چادرهای پلاستیکی بیرون آمده و هفته سین‌های خود را در زیر سقف آسمان پهن کردند.

سوز و سرما«سین های» هفت سین در سی سخت؛ سرپناه مردم دغدغه رهبر معظم انقلاب

قدس آنلاین-گروه استان‌ها: این روزها مردم  سی سخت بی‌هیچ گلایه‌ای در چادرهای هلال‌احمر ساکن هستند بااین‌حال خسارت و ترس‌هایی که در لحظه‌لحظه زندگی‌شان جریان دارد باعث نشده که سفره هفت‌سینشان را فراموش کنند.

سفره‌ای که هر سینی که کم داشت جای آن سی سخت و سوز سرما را گذاشتند تا در این روزهای سخت برای خود امید بیافرینند.

زمین‌لرزه ۵.۶ ریشتری ساعت ۲۲ و پنج دقیقه و ۳۴ ثانیه شب ۲۹ بهمن‌ماه ۱۳۹۹ شهر سی ‌سخت مرکز شهرستان دنا را لرزاند و هزاران خانه و سرپناه را بر روی سر مردمان این شهر آوار کرد که هنوز این سقف‌ها نتوانسته برپا و به سرپناه این مردم تبدیل شود.

حضور مسئولان پای سفره هفت‌سین سی سخت

اگرچه مردمان سی سخت شرایط مطلوبی نداشته و هفت‌سین‌های خود را در چادرهای هلال‌احمر برپا کردند اما مسئولان کشوری و استانی برای اینکه همراهی و همدلی خود را با این مردم نشان دهند با حضور  در این منطقه بر سر سفره هفت‌سین مردم حاضر شدند.

مردم شهر سی سخت لحظه تحویل سال متفاوتی را امسال با حضور نجار معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران، استاندار کهگیلویه و بویر احمد،  و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی جشن گرفتند.

لحظه تحویل سال ۱۴۰۰ ستاد مردمی شهر سی سخت علاوه بر اینکه میزبان میهمانان کشوری بودند میزبان رانندگان  و گروه های جهادی بودند که از سراسر کشور برای کمک به شهر زلزله‌زده سی سخت آمده بودند.

وعده دولت برای اتمام بازسازی تا پایان دولت

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با حضور در جمع مردم سی سخت  افزود: اگرچه زمین‌لرزه ۵.۶ ریشتری شامگاه ۲۹ بهمن‌ماه ۹۹ دنا را به لرزه درآورد اما دنا و مردمانش همواره استوار هستند در کنار مسئولان ایستاده‌اند و شهر را به‌خوبی می‌سازند.

حسین کلانتری  گریزی به اقدامات دولت در یک ماه گذشته هم زد و گفت در کمترین زمان ممکن ۴۳۰ میلیارد تومان  اعتبار بلاعوض و تسهیلات ارزان‌قیمت برای بازسازی شهر سی سخت مصوب و ابلاغ شد.

کلانتری گفت:۶ هزار  و ۵۰۰ واحد درخواست درخواست ارزیابی داشتند ؛ بیش از ۴۰۰۰  خسارت‌دیده و ۱۲۰۰ واحد باید تخریب کامل شود.

وی تأکید کرد: با توجه به دستور رئیس‌جمهور که این منازل تا پایان دولت باید ساخته شود و با اهتمام ویژه دولت و تمامی نهادها ؛ بنیاد مسکن به‌عنوان محور کار ورود کرد  و لذا آواربرداری ۳۰۰ واحد مسکونی تخریب شد پایان یافت و پروانه ساختمانی ۲۰۰ واحد برای آغاز نوسازی صادرشده است .

وی هم چنین اذعان کرد: پی کنی ۱۰۰ واحد و فونداسیون ۵۰ واحد نیز انجام‌شده است که تلاش مجموعه دولت و تمامی نهادها بر این است که در موعد مقرر منازل تحویل مردم شود.

دغدغه رهبر معظم انقلاب

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین؛  پیش‌از این و در آخرین روز از هفته پایانی سال گذشته سرلشکر پاسدار حسین سلامی که به‌منظور بازدید از مناطق زلزله‌زده شهر سی سخت وارد این شهر شده از دستور ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی برای رسیدگی این منطقه آسیب‌دیده از زلزله خبر داد و گفت: دغدغه رهبر معظم انقلاب سرپناه مردم بوده و پیغام فرمودند برای تأمین سرپناه تمام نیروی خود را به کار بگیرید.

سردار حسین سلامی با اشاره به اینکه تا آخر در کنار شما خواهیم بود اظهار داشت: مردم سی سخت شب‌ها و روزهای سختی را در یک ماه گذشته سپری کردند.

وی با تأکید بر اینکه دست‌به‌دست همه دستگاه‌ها سی سخت را خواهیم ساخت، گفت‌: منتی نیست، ما فقط وظیفه‌داریم که خالصانه و خادمانه خدمت کنیم و این لباس بر تن ما را نیز خود مردم هدیه کردند.

به گزارش قدسی آنلاین فرمانده کل سپاه هم‌چنین در این سفر کلنگ ساخت بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی در  این استان را بر زمین زد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: به فضل الهی تلاش می‌کنیم که از نزدیک مشکلات را ببینیم و به زودی یک سلسله کمک‌هایی که می‌تواند تا حدودی گره گشای برخی از مشکلات باشد به این منطقه گسیل بداریم و دوستان ما در سپاه استان و برداران بسیجی ما بتوانند این کمک‌ها را جاری کنند و تا حددودی بار از دوش مردم برداشته شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.