مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای خراسان رضوی گفت: هم اکنون در قالب هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری چند طرح عمرانی و خدماتی در پایانه مرزی دوغارون شهرستان تایباد در دست اجراست و چند طرح دیگر نیز در مرحله انتخاب پیمانکار است.

سرمایه‌گذاری هزار میلیارد ریالی در پایانه مرزی دوغارون خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین،  ابراهیم نصری در نشست بررسی مسایل و مشکلات پایانه مرزی دوغارون که در شهرستان تایباد برگزار شد با ارائه توضیحاتی افزود: طی ۲ ماه پایانی سال ۹۹ به دلیل اهمیت مرز دوغارون  و در راستای ساماندهی مرز و تسهیل در تبادلات تجاری مرزی قرارداد تامین زیرساختهای مورد نیاز مرزی به مبلغ ۳۰۰ میلیارد ریال منعقد شده است که این طرحها تا تیرماه امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی ادامه داد: بهسازی و روکش آسفالت بخشی از جاده تایباد- دوغارون به طول چهار کیلومتر، روشنایی و نصب نیوجرسی در این جاده به طول هشت کیلومتر، ساخت توقفگاه (پارکینگ) پایانه مرزی به مساحت سه هکتار و بهسازی معبر داخل پایانه، طرحهای در دست اجرا برای تامین زیرساخت در پایانه مرزی دوغارون است.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: برای ساخت سالن مسافری پایانه مرزی، ترمیم ساختمانهای قدیمی این مجموعه  و محوطه سازی مرتبط ۷۰۰ میلیارد ریال بودجه برآورد شده است که این طرحها هم اکنون در مرحله انتخاب پیمانکار است و بعد از تعطیلات نوروز و تایید جانمایی سالن مسافری، عملیات اجرایی آنها آغاز خواهد شد.

گذرگاه مرزی و گمرک دوغارون در ۱۸ کیلومتری شهر تایباد و همجوار با کشور افغانستان با قدمت ۱۰۰ ساله در زمره پنج گمرک برتر کشور و فعالترین گمرک خراسان رضوی پس از گمرک مشهد و تنها گمرک مستقل در این استان محسوب می‌شود که تمام ترانزیت کالا به افغانستان از طریق آن صورت می‌گیرد.

بیشترین حجم کار این گمرک در ارتباط با ترانزیت کالا از طریق بندرعباس است و کالاهای بازرگانان افغانستانی، پاکستانی و گاه هندی و دیگر ملل همسایه افغانستان از طریق کشورهای حوزه خلیج فارس به گمرک‌های بندرعباس، بندر لنگه و دیگر گمرکات مرزی آن کشورها منتقل و از آنجا به گذرگاه رسمی دوغارون ترانزیت می‌شود.

شهرستان ۱۳۸ هزار نفری تایباد در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.