معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: بیش از هشت هزار مسافر خارجی ورودی به استان تب‌سنجی و پایش سلامتی شدند.

بیش از هشت هزار مسافر خارجی ورودی به خراسان رضوی تب‌سنجی شدند

به گزارش قدس آنلاین،  غلامرضا صیادی افزود: این تعداد مسافر خارجی در قالب طرح "مراقبت بهداشتی از مسافران مشکوک مبتلا به کرونا در مبادی مرزی" با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل راه و شهرسازی تب‌سنجی و پایش سلامتی شده‌اند.

وی ادامه داد: مسافران خارجی یاد شده طی تاریخ ۲۵ تا ۳۰ اسفند ماه پایش سلامتی شدند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: در قالب این طرح ۲ قرارگاه مرزی در استان شامل مرز هوایی شهید هاشمی نژاد در بخش پروازهای خارجی و نیز مرز دوغارون در شهرستان تایباد برای استقرار نیروهای هلال احمر و اجرای این طرح انتخاب شده است.

صیادی افزود: در این غربالگری ۵۸۸ مسافر خارجی مشکوک به ابتلا به بیماری کووید۱۹ تشخیص داده شدند که تستهای تشخیص کرونا از آنان توسط نیروهای علوم پزشکی انجام شد.

وی اضافه کرد: این طرح ویژه تا ۳۱ اردیبهشت ماه سال آینده ادامه دارد.

بنا بر آخرین اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون یک میلیون و ۷۹۳ هزار و ۸۰۵ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت ۷۵ تن از بیماران مبتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۶۱ هزار و ۷۲۴ تن رسیده است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.