۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۱
کد خبر: 744841

ارتش ترکیه ادعا کرد که نیروهایش در داخل خاک سوریه توسط شبه نظامیان « پ ک ک » مورد حمله قرار گرفتند و به تلافی آن، حمله هوایی شب گذشته به مناطقی از سوریه انجام شد.

ادعای ترکیه درباره حمله به رقه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی عربی ۲۱ ، ارتش ترکیه امروز ( یکشنبه ) ادعا کرد که ۲۰ شبه نظامی « پ.ک.ک » ( حزب کارگران کردستان ) را پس از آنکه در منطقه عملیات بهار صلح در شمال سوریه بسوی سربازان این ارتش آتش گشودند از بین برده است.

وزارت دفاع ترکیه در بیانیه ای افزود: بلافاصله به تروریستهای « پ.ک .ک » که در منطقه بهار صلح به سمت نیروهای ما آتش گشودند، پاسخ داده شد و ۲۰ نفر از آنها از از بین رفتند.

ارتش ترکیه  در اکتبر ۲۰۱۹ با مشارکت گروه های مخالف نظام سوریه یک عملیات نظامی را با هدف پایان حضور مسلحانه « پ ک ک » در شرق فرات و ایجاد منطقه ای امن برای بازگشت آوارگان سوری آغاز کرد و آن را « بهار صلح » نامید. 

بیانیه وزارت دفاع ترکیه پس از آن صادر شد که دیده بان موسوم به حقوق بشر سوریه امروز ( یکشنبه ) گزارش داد که هواپیماهای جنگنده ترکیه برای اولین بار در ۱۷ ماه گذشته مناطق تحت کنترل نیروهای دموکرات کرد ( قسد ) در شمال سوریه را بمباران کردند. 

این دیده بان اضافه کرد که در حمله جنگنده های ترکیه پایگاههای نظامی نیروهای دموکراتیک سوریه ( قسد ) در روستای صیدا در حومه « عین عیسی » در شمال رقه هدف قرار گرفتند.

ارتش ترکیه از سال ٢٠١۶ به این سو در دو عملیات سپر فرات (۳ شهریور ۹۵ تا ۹ فروردین ۹۶) و عملیات شاخه زیتون (۳۰ دی ماه ۹۶ تا ۴ فروردین ۹۷)، چهار هزار کیلومتر از خاک سوریه از جمله عفرین و شهرهای الباب، اعزاز و جرابلس را تصرف کرد.

ترکیه در ۲۵ مهر۹۸ نیز برای آنچه عقب راندن شبه نظامیان کرد سوریه موسوم به «نیروهای دمکراتیک سوریه» از مناطق مرزی الرقه والحسکه سوریه خوانده شد ، عملیات نظامی موسوم به «چشمه صلح» را در شمال سوریه آغاز کرد که این عملیات یک هفته‌ای، پس از توافق آتش بس میان آنکارا و واشنگتن متوقف شد و ترکیه به شبه نظامیان کُرد سوریه ۵ روز مهلت داد که تا عمق ۳۲ کیلومتری از مرز ترکیه عقب نشینی کنند.

یکی از اهداف ترکیه از این عملیات ایجاد «منطقه امن» در شمال سوریه، حد فاصل شهرهای رأس العین و تل ابیض به طول ۱۲۰ کیلومتر و عمق ۳۰ کیلومتری از مرزهای ترکیه است.

عملیات ارتش ترکیه علیه یگان های حفاظت از مردم کرد (قسد ) موجب متشنج شدن روابط بین آنکارا و برخی از کشورهای غربی به آمریکا و فرانسه شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.