رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به ظرفیت های بازار سرمایه، از برنامه های در دست اقدام این سازمان به منظور تحقق شعار سال سخن گفت.

پشتیبانی از تولید در بورس با حمایت از شرکتهای دانش بنیان / دهقان دهنوی: رفع موانع تولید با تسریع صدور مجوزها امکان پذیر است

قدس آنلاین؛ شعار سال ۱۴۰۰ با درایت و نکته سنجی مقام معظم رهبری با سه محور تولید، پشتیبانی و مانع زدایی طراحی و اعلام شده و سازمان بورس و اوراق بهادار در هر سه حوزه خود را از مخاطبان جدی این رهنمود داهیانه می داند. دو کلیدواژه "تولید" و "سرمایه" در کنار هم رکن رکین توسعه ملی را شکل می دهند و هر گونه تسهیل گری در امر تولید به حرکت شتابان کشور به سمت اهداف راهبردی منتهی خواهد شد.
بازارسرمایه با پتانسیل ذاتی خود در حوزه مبادلات مالی، ساماندهی بازارهای موازی و ایجاد تعادل در نظام اقتصادی، ماموریت حمایت از تولید را دنبال می کند و با هدایت منطقی نقدینگی به بنگاه های مولد با وجود تمامی محدودیت های داخلی و تحریم های بین المللی از توقف چرخ های تولید پیشگیری می کند.

تولید بدون اهرم های مطمئن "پشتیبانیها" معمولا به کندی صورت می گیرد و بازار سرمایه با تزریق مداوم نقدینگی و طراحی نهادهای پشتیبان نظیر شرکتهای تامین سرمایه و برنامه ریزی برای جلوگیری از هدر رفت منابع در بخش های غیرمولد، می‌کوشد تا بستری آرام و مطمئن برای فعالان عرصه تولید، فراهم کند.
پشتیبانی از شرکتهای دانش بنیان در کنار تقویت بازار سنتی از جمله تکالیفی است که شعار سال بر آن دلالت دارد و هر گونه حرکتی که مسیر تولیدگر و مصرف کننده را کوتاه تر کند در گرو پشتیبانی قدرتمند دستگاه های مرتبط است که در سال جاری باید همپوشانی بیشتری داشته باشند.
 برداشتن موانع موجود در مسیر توسعه از جمله تکالیف ذاتی سازمان ها به شمار می رود و در همین راستا سازمان بورس نیز تسریع و ساده سازی فرایند صدور مجوزها را در راس سیاست های خود قرار خواهد داد.
تشویق سرمایه گذاران و ترغیب آنان به حضور گسترده تر در بازار سرمایه تنها با رفع مقررات تشریفاتی و موانع دست و پاگیر اداری امکان پذیر است. بازار سرمایه به عنوان یک از مهمترین  مخاطبان جدی پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب اسلامی با راهبرد، شناسایی موانع، ارائه راهکار و اقدام عملیاتی برای رفع آن، به میدان خواهد آمد.
تحقق شعار سال با رعایت اصول تقویت نظارت حرفه ای، مداومت در بهبود اعتماد عمومی و تلاش برای دستیابی به هدف "توسعه اقتصادی" با تکیه بر نیروی همه ذینفعان بازار سرمایه، اعم از سهام داران، سرمایه گذاران،  نهادهای مالی، ناشران، صاحب نظران و فعالان رسانه ای، ارکان بازار و  سازمان بورس، در دسترس خواهد بود. ان شاءالله.

 محمد علی دهقان دهنوی-رئیس سازمان بورس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.