رئیس جمهور افغانستان در دیدار با وزیر دفاع آمریکا با ابراز نگرانی از سطح خشونت‌های طالبان گفت که هدف کابل برقراری صلح عادلانه و پایدار در این کشور است.

اشرف غنی: هدف دولت افغانستان رسیدن به صلح عادلانه و پایدار است

قدس آنلاین؛ «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان در دیدار با «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا تاکید کرد که راه‌حل اساسی وضعیت جاری افغانستان، تامین صلح عادلانه و پایدار در این کشور است.

براساس بیانیه منتشر شده توسط ارگ ریاست جمهوری افغانستان، وزیر دفاع آمریکا نیز اظهار داشت که واشنگتن برای رسیدن به این هدف با دولت افغانستان همکاری خواهد کرد.

غنی ضمن ابراز نگرانی از سطح بالای خشونت‌ها توسط طالبان، صلح عادلانه و پایدار را هدف دولت افغانستان خواند و تاکید کرد که برای دستیابی به این صلح در داخل کشور در همه سطوح اجماع بوجود آمده است.

وی همچنین افزود که دولت افغانستان از این اجماع و فرصت بوجود آمده نهایت استفاده را خواهد کرد.

اشرف غنی درحالی بر اجماع داخلی و صلح عادلانه تاکید دارد که خود او به انحصارگرایی، رفتار تبعیض‌آمیز و ایجاد تنش و اختلاف در سطوح مختلف کشوری متهم است.

عزل و نصب‌های اخیر اشرف غنی بدون مشورت و نادیده گرفتن نظرات شریک ۵۰ درصدی او در تعیین کابینه در وضعیت حساس کنونی سبب تشدید اختلافات با شورای عالی مصالحه شده و ارتقا درجه به عامل کشتار غیرنظامیان در بهسود و لشکرکشی به این شهرستان به بهانه سقوط بالگرد ارتش سبب انتقادات گسترده‌ای درباره عملکرد دولت شده است.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.