مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: در طرح کنترل کرونا در مبادی مرزی استان، ۸ هزار و ۹۷۰ نفر از ۲۵ اسفندماه تا اول فروردین در مرز دوغارون و فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد غربالگری شدند.

غربالگری حدود ۹ هزار نفر در مرز دوغارون و فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد

به گزارش قدس آنلاین،  سید مجتبی احمدی از آغاز اجرای طرح کنترل کرونا در مبادی مرزی استان ‌همزمان با سراسر کشور در پایانه‌های مرزی خبر داد و اظهار کرد: طرح کنترل کرونا در مبادی مرزی از ۲۵ اسفندماه ۹۹ آغاز و تا پانزدهم فروردین امسال با حضور ۶۱ نفر از امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر استان در قالب ۲۲ تیم عملیاتی ادامه می‌یابد.  

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با بیان اینکه با توجه به شرایط بیماری کرونا نوروز امسال همانند سال گذشته طرح راهنمای مسافران نوروزی همانند سال‌های قبل اجرا نمی‌شود، یادآوری کرد: در نوروز امسال ۳۳ پایگاه عیدانه در خراسان رضوی فعال است که از این تعداد ۲۶ پایگاه ثابت امداد و نجات بین شهری، ۵ پایگاه موقت و ۲ پایگاه مراقبت بهداشتی در مبادی مرزی برای خدمات‌رسانی به زائران و مسافران خطه خورشید در ایام نوروز فعال است.

وی، با توجه به اجرای طرح کنترل کرونا در مبادی مرزی در مرز گمرک دوغارون تایباد و فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد، گفت: از ۲۵ اسفندماه ۱۳۹۹ تا یکم فروردین ماه ۱۴۰۰ تعداد ۸ هزار و ۹۷۰ نفر تا کنون در این دو پایگاه تب‌سنجی شدند که از این تعداد ۵۷۰ نفر مشکوک به کرونا شناسایی شدند.

احمدی با بیان‌ اینکه تاکنون در قالب این طرح از مسافران ورودی مرز دوغارون در تایباد و نیز فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد از تعداد ۴۸۳ نفر تست اولیه کرونا گرفته شده است، بیان کرد: با همکاری امدادگران هلال احمر در روزهای اخیر تعداد ۳۷۳ نفر مورد تست pcr  قرار گرفتند و به ۸ هزار و ۹۷۰ نفر راه‌های مقابله با کرونا آموزش داده شده است.

مدیرعامل هلال احمر خراسان رضوی افزود: از ابتدای طرح تاکنون تعداد ۶۲ عدد ماسک و ۴۰ جفت دستکش و یک هزار و ۳۵۰ میلی لیتر ماده ضدعفونی بین مسافران در این دو محل  توزیع شده است.

گفتنی است؛ ارتباط زنده ویدئوکنفرانسی از نحوه خدمت‌رسانی در مرز دوغادون ظهر امروز با رئیس جمهور و رئیس جمعیت هلال احمر برگزار می‌شود.

منبع: فارس

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.