معاون دبیرکل حزب «کنگره مردمی یمن» گفت که کشورهای متجاوز به نمایندگی از آمریکا به دنبال تسلط بر تمامی امور یمن هستند.

حزب کنگره مردمی یمن: آمریکا به دنبال تسلط بر یمن است

قدس آنلاین؛ «جابر عبدالله غالب» معاون دبیرکل حزب «کنگره مردمی یمن» (حزب حاکم در دوره علی عبدالله صالح) گفت که کشورش در معرض تهاجم خارجی قرار گرفته و دولت سعودی اقدام به بمباران غیرنظامیان در یمن می‌کند.

او به شبکه المیادین گفت که جنایات دولت سعودی در یمن با مرور زمان به فراموشی سپرده نمی‌شود و افزود: «کشورهای متجاوز در حال اجرای طرح دیگران هستند و گمان می‌کنند که به دنبال اهداف خود رفته‌اند. آن‌ها می‌خواهند تا یمن وابسته و تابعشان باشد اما هیچ فرد یمنی این را نمی‌پذیرد.»

«جابر عبدالله غالب» تأکید کرد که یمن تنها از حق خود در برابر کشورهای حریص و طماع دفاع می‌کند و خواستار صلح است نه تسلیم و تا زمانی که جنگ ادامه داشته باشد، ایستادگی نیز ادامه دارد.

معاون دبیرکل حزب «کنگره مردمی یمن» همچنین گفت که کشورهای متجاوز به یمن تلاش دارند با تسلط بر بنادر و گذرگاههای یمن، امتیازات ویژه‌‍ای را به دست آورند و آمریکا نیز می‌خواهد بر مقدرات یمن و مواضع راهبردی‌اش تسلط یابد.

او درباره امارات نیز گفت که این کشور بیش از حد و اندازه خود در حال اقدام است.

این اظهارات در حالی است که جنگ یمن در آستانه ورود به هفتمین سال است. «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن، روز گذشته (یکشنبه) گفت که در طول شش سال گذشته جنگنده‌های سعودی بیش از ۲۶۰ هزار بار یمن را بمباران کرده‌اند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.