رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در هشت سال اخیر و در دولت تدبیر و امید ۴ بیمارستان بزرگ در مشهد ساخته شده است.

قول مساعد رئیس جمهور برای اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار ساخت بیمارستان در مشهد

به گزارش قدس آنلاین، دکتر سید محمد حسین بحرینی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ارتباط تصویری رییس جمهور با دانشگاه علوم پزشکی مشهد که در بیمارستان امام رضا(ع) برگزار شد،  گفت: در هشت سال اخیر و در دولت تدبیر و امید ۴ بیمارستان بزرگ در مشهد ساخته شده است که ساخت این تعداد مرکز درمانی در این مدت بی سابقه بوده است و نقش مهمی در خدمات رسانی به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی داشته است.
او افزود: بیمارستان ۶۱۰ تختخوابی امام رضا (ع)، بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر، بیمارستان شهید هاشمی نژاد از جمله مراکز درمانی است که در این مدت ساخته شده است و بیمارستان امداد و نجات جنوب نیز به زودی مراحل ساخت آن به اتمام خواهد رسید.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه ساخت این تعداد بیمارستان در طول ۵۰ سال گذشته در مشهد کم نظیر بوده است و نقش موثری در بهبود کیفیت خدمات رسانی و افزایش رضایت مندی مردم داشته است، ادامه داد: در حال حاضر برای شروع ساخت یک بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی دیگر نیاز به ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که در صورت مساعدت رئیس جمهور می‌توان این طرح را که در یکی از مناطق محروم مشهد است، آغاز نمود.
بحرینی با ارائه گزارشی از وضعیت کرونا در شهر مشهد و استان خراسان رضوی بیان کرد: از ابتدای بهمن ماه سال گذشته روند ابتلا و بستری بیماران مبتلا به کرونا در این استان نزولی بوده است و هفته‌های اخیر میزان مرگ و میر ناشی از این بیماری نیز تک رقمی و در دانشگاه علوم پزشکی مشهد دو الی سه نفر در روز است.

او تصریح کرد: در حال حاضر و تعطیلات نوروزی نیز تعداد موارد بستری در تمامی مراکز درمانی تحت پوشش این دانشگاه همانند گذشته ثابت و در برخی موارد نزولی است.
دکتر روحانی رئیس جمهور کشورمان در این ارتباط تصویری ضمن قول مساعد برای اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار امسال برای ساخت این بیمارستان، از رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد خواست تا با ارسال نامه درخواست به وزیر بهداشت، این موضوع را پیگیری نماید.
او ضمن قدردانی از اقدامات موثر دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خدمات رسانی به مجاوران و زائران بارگاه منور رضوی افزود: کاهش موارد بستری و مرگ و میر ناشی از کرونا در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد و استان خراسان رضوی نشان از تلاش‌های شبانه روزی مسئولان و کادرهای بهداشتی و درمانی است که به ثمر نشسته است.
رئیس جمهور کشورمان با بیان اینکه بیش از ۱۳ ماه است که مدافعان سلامت به صورت شبانه روزی در حال خدمات رسانی به بیماران کرونایی و غیر کرونایی هستند ادامه داد: به طور حتم ملت بزرگ ایران قدردان این زحمات است و اجر و پاداش واقعی در نزد خداوند متعال ماندگار خواهد بود.
دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در این ارتباط تصویری با بیان اینکه طرح سلامت نوروزی به طور همزمان در سراسر کشور در حال اجراست، گفت: در این طرح بیش از ۶۰۰ هزار نفر از نیروهای حوزه بهداشت و درمان در سراسر کشور آماده خدمات رسانی به مردم هستند.
او افزود: از ابتدای تعطیلات نوروزی ۸۲۲ هزار نفر به مراکز درمانی کشور مراجعه داشتند و ۱۹ هزار و ۶۰۶ مورد عمل جراحی اورژانسی و ۵۶ هزار و ۴۰۰ عمل غیر اورژانس انجام شده است.
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: نیروهای بهداشت محیط به طور مستمر بر عملکرد مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی نظارت دارند و طرح شهید سلیمانی نیز با همکاری بسیج به منظور جلوگیری از شعله ور شدن مجدد کرونا در حال اجراست.
 نمکی با بیان اینکه این سومین نوروزی است که همکارانم در حوزه بهداشت و درمان به دلیل وقع سیلاب در سال ۹۸ و بروز کرونا از سال گذشته در ایام نوروز درکنار خانواده خود نیستند، بیان کرد: با تلاش تمام مدافعان سلامت به زودی شاهد ریشه کنی کرونا در سراسرکشور باشیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.