۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۷
کد خبر: 744952

دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی فوتبال ایران، با توجه به عدم امکان حضور چند لژیونر در اردوی فروردین ماه، ۴ بازیکن جوان را برای بازی با سوریه به لیست اضافه کرده است.

ناشناخته‌های فهرست اسکوچیچ را بشناسیم

قدس آنلاین: به گزارش ورزش سه، اسکوچیچ که در تیم ملی از آرایش سه دفاع و چهار دفاع استفاده کرده، تیکدری و جلالی دو بازیکنی که تجربه بازی با این دو ارایش دفاعی را دارند به تیم ملی فراخوانده است.

به نظر می رسد مهمترین گزینه اسکوچیچ برای دفاع راست صادق محرمی است. در اردوی قبلی شیری و نجاریان در این پست به تیم ملی دعوت شدند و این بار در غیاب محرمی، تیکدری شانس حصور در تیم ملی را به دست آورده است.

*مهدی تیکدری؛ ستاره چند پستی تراکتور
تیکدری در چهار پست مختلف برای تراکتور بازی کرده و در ۲۴ سالگی برای اولین بار در لیست اسکوچیچ قرار گرفته است. شماره ۱۱ تراکتور یکی از بهترین های این فصل تیمش بوده و عملکرد خوبی در فاز دفاعی داشته و روی ۲ گل تراکتور هم تاثیر مستقیم داشته است. او با حضور در فهرست اسکوچیچ به نوعی مزد بازی‌های خوب خود را طی چند سال اخیر گزینه که با نمایش‌های درخشان در لیگ یک شروع شد و حالا به یکی از مهره ‌های تاثیرگذار یکی از تیم‌های مدعی ایران بدل شده است.  ماموریت بعدی این بازیکن حالا جلب نظر مخالفان دعوتش به تیم ملی و پاسخ دادن به اعتماد سرمربی کروات است. 


*ابوالفضل جلالی؛ پدیده سایپا
مدافع چپ دونده و سرعتی سایپا، عملکرد خوبی در دوئل های هوایی داشته و با دو پاس گل عملکرد هجومی موفقی به عنوان مدافع کناری ثبت کرده است.
رقبای جلالی ٢٢ ساله در این پست میلاد محمدی وامید نورافکن هستند و اگر بتواند در این اردو نظر مثبت سرمربی کروات تیم ملی دراگان اسکوچیچ را جلب کند، با توجه به سن و سال مناسبی که دارد، می‌تواند ذخیره مناسبی برای این بازیکن باشد و رفته رفته جای خود را در ترکیب ثابت نیز باز کند.

*اللهیار صیادمنش؛ تاثیرگذاری بر ۷ گل در حدود ۶۰۰ دقیقه
 مهاجم ۱۹ ساله زوریا اوکراین، اولین بار نیست که به تیم ملی دعوت می شود، اما نبود جهانبخش، رضایی و قدوس فرصت مناسبی برای اللهیار ایجاد کرده تا جایگاه باثبات تری در لیست تیم ملی پیدا کند. اللهیار که به تازگی زوریا را پس از حضور در فوتبال ترکیه برای ادامه مسیر حرفه ای انتخاب کرده، در این تیم خیلی زود به فرمی که از او انتظار می رفت رسید و ماه قبل نیز بهترین بازیکن لیگ اوکراین شد.

*جعفر سلمانی؛ تاثیرگذاری بر دو گل در ۲۱۰ دقیقه
سلمانی پس از درخشش در صنعت نفتِ اسکوچیچ به پورتیموننزه پرتغال پیوست و از کمترین زمان بازی نهایت استفاده را برده است. سلمانی امسال به عنوان وینگر چپ بازی می کند و حالا فرصت بزرگی نصیبش شده تا توانایی هایش را در تیم ملی هم نمایش بدهد. سلمانی نامش در لیست جدید تیم ملی در جمع مدافعان رد شده و احتمالا در اردویی که صادق محرمی مهم ترین نامزد حضور در ترکیب ثابت دفاع راست تیم ملی به شمار می رود، باید اعتماد اسکوچیج را برای حضور در اردوهای بعدی به دست بیاورد.

  • انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.