سخنگو و دبیر کارگروه تنظیم بازار خراسان رضوی گفت: با وجود این که زائران به نسبت زیادی وارد مشهد شده‌اند وضعیت تامین و توزیع کالاهای اساسی به ویژه گوشت مرغ، روغن و برنج در این شهر مناسب است و جای نگرانی وجود ندارد.

تامین و توزیع کالاهای اساسی در مشهد روند مطلوبی دارد

به گزارش قدس آنلاین،  علی غفوری مقدم  امروز پس از نشست کارگروه تنظیم بازار استان خراسان رضوی افزود: در نشست امروز مقرر شد توزیع هزار و ۵۰۰ تن برنج هندی سهمیه فوق العاده استان از محل ستاد تنظیم بازار کشور با قیمت مصوب هر کیلوگرم ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان از فردا سه شنبه در خراسان رضوی آغاز شود و این سهمیه علاوه بر ۲ هزار و ۴۰۰ تن برنجی است که در طول اسفندماه در استان توزیع شد.

وی ادامه داد: افزون بر این سهمیه ۲ هزار و ۴۰۰ تنی برنج تایلندی با قیمت مصوب هر کیلوگرم ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان از ستاد تنظیم بازار کشور به خراسان رضوی اختصاص یافته است که توزیع آن ظرف روزهای آینده آغاز می‌شود.

معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: مجموع برنج طرح تنظیم بازاری که در فروردین ماه در استان توزیع می‌شود به سه هزار و ۹۰۰ تن خواهد رسید.

غفوری مقدم افزود: کارگروه تنظیم بازار خراسان رضوی در نشست امروز خود توزیع ۲۰۰ تن گوشت مرغ منجمد در استان را برحسب نیاز هر شهرستان به تصویب رساند که توزیع این کالای اساسی از فردا آغاز می‌شود.

وی با تاکید بر فعالیت کشتارگاه های طیور در ایام نوروز ادامه داد: طی یکی دو شب اخیر فعالیت کشتارگاه های طیور کمتر شده و برخی نیز تعطیل کردند که دلیل عمده تعطیلی آنها به سبب مسائل حمل و نقلی در جابه جایی مرغ و حضور نداشتن کامل کارگران بود.

سخنگوی کارگروه تنظیم بازار خراسان رضوی گفت: در نشست امروز کارگروه تنظیم بازار استان مصوب شد که کشتارگاه های طیور از امشب به وضعیت عادی بازگشته و توزیع گوشت گرم مرغ را به صورت مستمر و مناسب انجام دهند.

غفوری مقدم اطلاع رسانی مستمر در خصوص تامین و توزیع کالاهای اساسی از طریق رسانه ها، رصد مستمر و دائمی نیاز شهرستانها به کالاهای اساسی در کنار مشهد و تامین به موقع آن، برگزاری مستمر نشستهای کمیسیونهای تنظیم بازار شهرستانها و پیروی از مصوبات کارگروه تنظیم بازار استان، نظارت مستمر فرمانداران و دستگاه های ذی مدخل بر اجرای دقیق مصوبات کارگروه تنظیم بازار را از دیگر مصوبات نشست امروز کارگروه تنظیم بازار برشمرد.

وی ادامه داد: راه اندازی سامانه هوشمند توزیع کالاهای اساسی اتاق اصناف مشهد در زمستان سال گذشته ثمرات خوبی برای استان خراسان رضوی داشت و منجر به توزیع عادلانه کالاها و کاهش تخلفات در این بخش شد و اکنون همه کالاهای اساسی در مشهد از طریق این سامانه توزیع می شود.

او اضافه کرد: در نشست امروز، فرمانداران همه شهرستانها موظف شدند ظرف یک هفته آینده سامانه توزیع کالاهای اساسی اتاق اصناف مشهد را فعال کنند تا کالاهای اساسی از طریق این سامانه توزیع شود.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.