۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۳
کد خبر: 744990

برگزارکنندگان نمایشگاه بین‌المللی کتاب پاریس از لغو برگزاری این رویداد بزرگ فرهنگی در کشور فرانسه برای دومین سال پیاپی به دلیل جلوگیری از گسترش ویروس کرونا خبر داده‌اند.

 نمایشگاه کتاب پاریس امسال هم لغو شد

قدس آنلاین: مسئولان نمایشگاه کتاب پاریس از عدم برگزاری این نمایشگاه به سبب شیوع ویروس کرونا در دومین سال پیایی خبر داده‌اند.

بزرگ‌ترین رویداد ادبی در پاریس از سال ۱۹۸۱ میلادی هر سال در ماه مارس به مدت سه روز برگزار می‌شد اما رئیس اتحادیه ملی ناشران فرانسوی که ریاست نمایشگاه کتاب پاریس را نیز بر عهده دارد خبر داد که برای دومین بار مجبور شده‌اند این سنت هر ساله را به دلیل کرونا نادیده بگیرند و به سال آینده موکول کنند.

در بیانیه‌ای که به همین مناسبت منتشر شده آمده «اول تصمیم گرفتیم که نمایشگاه کتاب پاریس ۲۰۲۱ که قرار بود در ماه مارس برگزار شود به اواخر ماه می همین سال موکول کنیم؛ اما در نهایت قرار شد که نمایشگاه امسال را نیز مانند سال گذشته لغو کنیم؛ زیرا بسیج این تعداد بازدیدکننده به تاریخی دیگر غیرممکن به نظر می‌رسید.»

انتظار می‌رفت در این دوره از نمایشگاه بیش از ۱۶۰ هزار بازدیدکننده، ۳ هزار نویسنده و ناشر و مقامات رسمی از ۵۰ کشور جهان حضور پیدا کنند. برگزارکنندگان نمایشگاه کتاب پاریس گفته‌اند که علی‌رغم لغو این رویداد و با توجه به مشکلات متعدد از طریق فعالیت‌های دیگر به تبلیغ کتاب و کتابخوانی ادامه می‌دهند و ابراز امیدواری کرده‌اند سال دیگر بتوانند رویدادی بزرگ برای گرامی‌داشت کتاب در سطح جهانی ترتیب بدهند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری کتاب ایران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.