دبیر مجمع جهادگران استان خراسان رضوی گفت: اردوی جهادی نوروز ۱۴۰۰ در قرارگاه منطقه‌ای تایباد با شرکت دوازده گروه جهادی از چهارم تا پانزدهم فروردین برگزار می‌شود.

نوروز ۱۴۰۰ همراه با گروه‌های جهادی در مناطق تایباد

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام محمد هاشم زروندی با اشاره به برگزاری اردوی جهادی از چهارم تا پانزدهم فروردین در شهرستان تایباد بیان کرد: در این اردو ۱۲ گروه جهادی مشارکت دارند که برخی از این گروه‌ها شامل گروه‌های جهادی بسیج دانشگاه فردوسی، دانشگاه آزاد اسلامی مشهد، سلسبیل هدایت، زمینه‌سازان ظهور، طاها، سیدالشهدا، کتاب‌پردازان، شهید علیمردانی، پویش محبت و شهید رضوی می‌شود.

دبیر مجمع جهادگران استان خراسان رضوی اظهار کرد: این گروه‌های جهادی تخصصی در زمینه‌های پزشکی و درمانی، عمرانی، تبلیغی و فرهنگی و آموزشی و علمی به فعالیت خواهند پرداخت.

وی افزود: فعالیت‌ها شامل بازسازی و احداث خانه برای خانواده‌های نیازمند، مرمت مدرسه‌های منطقه، ویزیت و درمان بیماران و در موارد خاص ارجاع رایگان بیماران به بیمارستان‌های مشهد، مباحث علمی، انگیزشی، آینده‌نگری و غیره می‌شود.

زروندی با اشاره به شرایط شیوع ویروس کرونا و حفظ پروتکل‌های بهداشتی، گفت: سال‌های گذشته گروه‌های جهادی به صورت متمرکز به مناطق اعزام می‌شدند، اما امسال به خاطر شرایط شیوع ویروس کرونا، از تمام افراد شرکت‌کننده در این اردو تست کرونا گرفته می‌شود و پس از مطمئن شدن از سلامت افراد هر گروه تخصصی به صورت مجزا به فعالیت خواهند پرداخت و تراکم جمعیتی رخ نخواهد داد.

وی افزود: استقبال بچه‌های بسیجی و جهادی از این اردو بسیار خوب بود، این بچه‌ها همیشه نشان داده‌اند که هر کجا نیاز به اقدام و عملی باشد همیشه پیشگام بوده و هستند.

زروندی با اشاره به اینکه نیازسنجی در این مناطق از دو ماه قبل شروع شده است، اظهار کرد: برای شناسایی نیازها از طریق افراد و گروه‌های جهادی همان منطقه استفاده شده، بر همین اساس نیازهای رصد شده به فراخور اولویت دسته‌بندی شده‌اند، لذا متناسب با همین نیازها بین گروه‌های جهادی فراخوان داده شد و متناسب با نیازها و تخصص گروه‌ها برنامه‌ریزی صورت گرفته است.

دبیر مجمع جهادگران استان خراسان رضوی افزود: نکته مهم در این اردو جهادی استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی بومی است، با انجام این کار علاوه بر نیازسنجی دقیق نیازها، خود مردم منطقه هم درگیر فعالیت و خدمات اجتماعی، عمرانی، فرهنگی و غیره می‌شوند.

وی اظهار کرد: هدف از برگزاری اردوهای جهادی در درجه اول خودسازی نیروهای جهادی است، در واقع این اردوهای جهادی نوعی برنامه تربیتی مانند برنامه‌های اعتکاف، اردوی راهیان نور و غیره است، اینکه افراد نباید نسبت به امور جامعه خود بی‌تفاوت باشند و در درجه دوم خدمت‌رسانی به افراد محروم و نیازمند است.

منبع: مهر

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.