کارشناس و تحلیلگر مسائل اقتصادی گفت: مقام معظم رهبری همواره بر مسأله تولید تأکید دارند چرا که شاه کلید و شاه بیت رونق و رشد اقتصادی، توسعه و رشد تولید است.

رشد تولید شاه کلید رونق اقتصادی و توسعه کشور است

مهدی موحدی بک نظراقتصاددان و تحلیلگر مسائل اقتصادی در گفت‌وگو با قدس آنلاین درخصوص نامگذاری سال 1400 گفت: به نظر می‌رسد درعرصه داخلی و خارجی و آنچه برای اقتصاد ایران که اتفاقا به امنیت کشور نیز وابسته است در نظر گرفته شده دو حرکت موازی از سوی رهبر انقلاب و از سوی دشمنان طراحی شده است. آنچه دشمنان به عنوان یک حرکت در چند سال اخیر برای اقتصاد ایران یا به عبارت بهتر به زمین زدن اقتصاد ایران در نظر گرفته‌اند که با شدت بخشیدن تحریم‌ها این موضوع را به اوج رسانده‌اند از پای درآوردن اقتصاد و معیشت مردم است تا به اهداف خود برسند.

وی دراین باره افزود: از آن سو رهبر انقلاب به موازات تلاش دشمنان برای تحریم و فلج کردن اقتصاد ایران تلاش می‌کند تا با نام گذاری سال‌ها بر موضوع تولید، رونق وجهش تولید و حمایت از کار و سرمایه ایرانی تأکید کند تا درمواجهه با تحریم‌ها همخوان کردن بیشتر شرایط اقتصادی کشور با مقوله تحریم را به نوعی پیش ببرند که کمترین فشار و آسیب به اقتصاد کشور وارد شود.

موحدی بک نظر دراین باره خاطر نشان کرد: به این معنا که به موازات تأکید ویژه‌ای که دشمنان بر اقتصاد ایران دارند و ابزارها و هدف هایی که برای این هدف مد نظر قرار داده‌اند، رهبر معظم انقلاب با هوشیاری کامل به دنبال آن است که به موازات زهر دشمن به اقتصاد ما با تولید پادزهری را به کار بگیرند که توطئه‌های اقتصادی دشمن خنثی شود.

کارشناس و تحلیلگر مسائل اقتصادی در این باره خاطر نشان کرد: اگر  مسوولین ما با  بهره گیری از ابزارهای مختلف در راستای حمایت از تولید و تولیدکنندگان و به طور خاص کمک به تولید همگام شوند این مسأله موجب گرفتن هر چه بیشتر زهر تحریم‌ها می‌شود و عملاً باعث می‌شود به مرور زمان حتی در حین اینکه تحریم هستیم، در جهت تقویت بنیه تولید کشور حرکت کنیم و مسائل و مشکلاتی از این دست را نداشته باشیم.

 مهدی موحدی بک نظر تحلیلگر مسائل اقتصادی بیان داشت: بنابراین حتی در حین اینکه ما روی ریل تحریم‌ها قرار گرفتیم هم می‌توانیم با تغییر در ساختارهای اقتصادی و پشتیبانی از تولید توطئه‌های اقتصادی دشمن را خنثی کنیم. مساله تولید از این جهت حائز اهمیت است و مقام معظم رهبری همواره بر آن تاکید دارند چرا که شاه کلید و شاه بیت رونق و رشد اقتصادی، توسعه و رشد تولید است.

کارشناس اقتصاد در پایان خاطر نشان کرد: تلاش علمی و اهتمامی که مسوولین برای این مورد در نظر می‌گیرند از جهات مختلف به نفع کشور است و نه تنها درعرصه اقتصاد، بلکه در بخش‌های اجتماعی و سیاسی نیز تأثیرات خود را نشان می‌دهد، از این روانتظار می‌رود مسوولین در راستای کمک به تولیدکنندگان هر گونه اقدامی را در دستور کار قرار دهند تا هر چه قر که می توانیم حرکت رو به جلویی را تجربه کنیم تا در مقابل تحریم‌های شدید دشمن حرکت‌های حداکثری حمایت از تولید را به منصه ظهور برسانیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.