پس از گمانه زنی‌ها مبنی بر حذف سرویس Xbox Live Gold توسط مایکروسافت، این غول فناوری تنها نام آن را تغییر داد.

مایکروسافت نام سرویس Xbox Live Gold  را تغییر داد +عکس

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، گیمرها انتظار داشتند مایکروسافت سرویس Xbox Live Gold را به طور کامل کنار بگذارد اما این شرکت فقط نام تجاری این سرویس را تغییر داده است.

علی رغم انکار شایعات قبلی، غول فناوری مایکروسافت در حال تغییر نام تجاری سرویس Xbox Live در کنسول های خود است. این شرکت قرار است خدمات اشتراکی خود را به جای Xbox Network ، Xbox Live نام گذاری کند. مایکروسافت در بیانیه‌ای تغییر نام Xbox Network ، را به تغییر در سرویس آنلاین Xbox  اشاره کرد. سخنگوی این شرکت گفت: به روزرسانی ازXbox Live"به Xbox Network "به منظور تمایز سرویس از عضویت Xbox Live Gold در نظر گرفته شده است. مشخص نیست که آیا این شرکت موارد دیگری را در بخش خدمات دهی تغییر خواهد داد یا خیر، اما تغییر نام تجاری سرویس آنلاین نهایی است.

از ماه اوت سال گذشته شایعاتی از چنین تغییراتی به گوش می رسید، در آن زمان گیمرها انتظار داشتند مایکروسافت سرویس Xbox Live Gold را کنار بگذارد، اگرچه سخنگوی آن زمان چنین تغییراتی را تکذیب کرد و اگر منصف باشیم، این شرکت خدمات خود را تغییر نداده است. از زمان معرفی سرویس جذاب GamePass Ultimate ، بسیاری انتظار داشته‌اند این شرکت خدمات Xbox Live Gold را متوقف کند، هرچند مایکروسافت این موضوع را رد کرده است. در واقع این شرکت افزایش قیمت Xbox Live Gold را به جای آن اعلام کرد.

علاوه بر این گزارش شده است که مایکروسافت در حال برنامه ریزی است تا به گیمرها اجازه دهد بازی های رایگان را بدون اشتراک در دستگاه خود انجام دهند. این بدان معناست که شما قادر خواهید بود بازی هایی مانند Fortnite و غیر را بدون نیاز به عضویت در Xbox Live Gold انجام دهید، مشخص نیست که چه موقع paywall کنار گذاشته می‌شود اما در واقع خبر بسیار خوبی برای گیمرها است.

همچنین توضیح می دهد که تمرکز این شرکت کاملاً روی سرویس GamePass است که شامل GamePass Ultimate می‌شود، این سرویس یک سرویس اشتراکی است که نوعی GamePass و Xbox Live Gold را در یک دیگر ادغام می کند. سرویس اشتراک ماهانه به گیمرها امکان دسترسی به مجموعه‌ای عظیم از بازی‌ها را می‌دهد و مایکروسافت برای گسترش آن روز به روز در حال تلاش است.

این شرکت اخیراً Zenimax Media را نیز خریداری کرده است که شرکتی است که استودیوی Bethesda را در اختیار دارد. این شرکت بازی‌های جذابی مانند Doom، سری The Elder Scrolls ، Dishonored و موارد دیگر را به سرویس GamePass آورد. همچنین گفته می شود مایکروسافت در حال مذاکره با Discord برای به دست آوردن پلتفرم گپ متمرکز بر بازی است.

در حال حاضر بدون تعصب می شود لقب یکی از بهترین سرویس های بازی را به GamePass  داد، سرویسی که با هزینه‌ای معقول بازی‌های زیاد و جذابی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و با تلاش های مایکروسافت و خرید استودیوهای متخصص از جمله Bethesda  که برای گیمرها کاملا آشنا است، نوید پیشرفت و اضافه شدن بازی‌های جذاب و انحصاری دیگر را به این سرویس مایکروسافت می‌دهد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.