معاون اول رییس جمهور گفت: سیاست اصلی دولت از آغاز جنگ اقتصادی تأمین کالاهای اساسی بوده است.

سیاست اصلی دولت از آغاز جنگ اقتصادی تأمین کالاهای اساسی بوده است

قدس آنلاین: به گزارش خبرنگار مهر، اسحاق جهانگیری عصر سه شنبه در حاشیه آئین افتتاح طرح توسعه یک واحد مرغداری در بخش فشافویه شهرستان ری که با حضور استاندار تهران، وزیر جهاد کشاورزی و معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری صورت گرفت، اظهار داشت: بخش کشاورزی یکی از تعیین کننده ترین صنایع در بخش تأمین معیشت مردم و اشتغال و صادرات است و شاید بتوان تولید برخی صنایع صنعتی را در کشور نداشت و یا در زمان دیگری داشت ولی تولیدات و محصولات بخش کشاورزی به شکل مستقیم با غذای مردم ارتباط دارد.

وی افزود: تأمین کالاهای کشاورزی و امنیت غذایی جامعه یکی از اصول اصلی اقتصاد مقاومتی بوده که طی سال‌های اخیر توجه جدی به آنها شده است.

معاون اول رئیس جمهور بیان داشت: صنایع کشاورزی غذای ۸۵ میلیون نفر ایرانی را تأمین می‌کند و ظرفیت تولیدات کشاورزی کشور خوشبختانه بسیار بالا است و ما تاکنون در این حوزه مشکل خاصی نداشتیم.

جهانگیری عنوان داشت: بسیاری از واحدهای کشاورزی در حوزه تولید مرغ و تخم مرغ و گوشت قرمز از لحاظ تکنولوژیکی به روز شده اند و بنگاه داران بخش کشاورزی باید احساس کنند که فعالیت صنعتی آنها علاوه بر تولید مایحتاج مردم سود اقتصادی نیز برای آنها دارد.

وی گفت: دولت تدبیر و امید اقدامات مؤثری در شکل گیری شرکت‌های دانش بنیان بخش کشاورزی و ورود تکنولوژی به بخش کشاورزی انجام داده است که آثار آن در چندسال آینده بیشتر احساس خواهد شد.

جهانگیری اظهار داشت: سیاست اصلی دولت از آغاز جنگ اقتصادی تأمین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم با قیمت مناسب بود زیرا آمریکایی‌ها برای ضربه زدن به اقتصاد کشور در وهله اول فروش کالاهای اساسی صادراتی کشور مانند نفت، فولاد، پتروشیمی و سایر موارد را باهدف کاهش توان ارز آوری کشور تحریم کردند.

وی تأمین کالاهای حیاتی با قیمت ارز حداقلی را در جنگ اقتصادی از دیگر اقدامات دولت برشمرد و گفت: درست است که این روش در برهه‌ای از زمان موجب نوساناتی در عرضه مرغ، تخم مرغ، لبنیات و روغن شد ولی در حالت کلی روش بسیار موفقی بود.

معاون اول رئیس جمهور بیان داشت: در برهه‌ای از زمان عرضه مرغ و تخم مرغ با نارسایی‌هایی روبرو بوده و باعث اذیت مردم شد ولی در حالت کلی جهاد کشاورزی با افزایش میزان جوجه ریزی و عرضه تخم مرغ به میزان لازم در بازار موجب آرامش شد.

وی افزود: حمایت‌های دولت از تولید کننده ها نباید در جهت افزایش قیمت و فشار به مصرف کننده باشد زیرا دولت می‌تواند از ابزارهای حمایتی مانند افزایش سرمایه در گردش، عرضه نهاده‌های دامی، دادن وام‌های کم بهره و سایر ابزارها از تولیدکنندگان حمایت کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.