۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۳
کد خبر: 745069

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به پیوستن شهرستان فیروزکوه به فهرست شهرهای قرمز کرونایی، گفت: فردا قرار است تصمیمات جدیدی در مورد توقف خودروهای ناقض مقررات کرونایی گرفته شود.

فیروزکوه هم قرمز شد

قدس آنلاین:  دکتر علیرضا رئیسی با تاکید بر اینکه سفر عاملی برای گسترش ویروس کرونا است، گفت: برخی با خودروهای خود اقدام به سفر می‌کنند اما فراموش نکنید تردد، تجمع و تهویه نامناسب بر اساس مطالعات جهانی ۳ عامل اصلی شیوع بیماری به حساب می‌آیند. افراد در مدت طولانی در سفر، ترافیک و هتل می‌مانند و از طرفی از رستوران هم استفاده می‌کنند که این ها عوامل برای برای گسترش بیماری هستند.

وی افزود: دید و بازدیدهای نوروزی محافظت نشده و بدون ماسک هم جزو عوامل خطر جدی گسترش کووید۱۹ است.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا ادامه داد: بر اساس آخرین به روزرسانی‌ها شهرستان فیروزکوه از نظر رنگ بندی کرونایی به رنگ قرمز درآمد و شهرستان‌های دماوند و پیشوا هم نارنجی هستند؛ البته شهرهای دیگری هم داریم که در آستانه نارنجی شدن باشند.

رئیسی درباره راهکارهای بازدارنده از سفرها و مهمانی‌های نوروزی، اظهار کرد: از مردم ممنون هستیم که طی یک سال گذشته پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کردند اما برخی هم پروتکل شکنی داشتند. ما هشدار می‌دهیم و متخلفان به ازای هر ۲۴ ساعت تردد در شهرهای قرمز یک میلیون تومان و در شهرهای نارنجی ۵۰۰ هزارتومان جریمه می‌شوند.

وی افزود: در صورت تردد بیشتر از فرصت یاد شده ممکن است جرایم دیگری تا حد توقف خودرو آنها داشته باشیم که البته این مورد نیاز به تصمیم‌گیری بیشتر دارد و فردا در ستاد مقابله با کرونا در مورد آن تصمیم‌گیری می‌شود.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.