نماینده مردم نیشابور، فیروزه و زبرخان در مجلس شورای اسلامی با رد شایعات مطرح شده در خصوص حذف ایستگاه قطار نیشابور، گفت: امکان جابه‌جایی توقف قطارها از ایستگاه نیشابور به هیچ شهر دیگری وجود ندارد.

ایستگاه قطار نیشابور حذف نمی‌شود/ پاسخ نماینده نیشابور به شایعات فضای مجازی

به گزارش قدس آنلاین، انتشار مطلبی مبنی بر احداث ترمینال راه‌آهن در سبزوار و عدم توقف قطار در نیشابور با عکس‌العمل کاربران فعال فضای مجازی نسبت به این قضیه مواجه شد؛ برخی مدعی شدند که اگر این اتفاق رخ دهد قطارهای مسیر مشهد به تهران در نیشابور توقف نخواهند کرد و مردم این شهرستان باید برای سوار شدن قطار به سبزوار عزیمت کنند.

کاربران فضای مجازی همچنین مدعی شده بودند که احداث ترمینال راه‌آهن سبزوار منجر به عدم کنترل توقف قطارها در ایستگاه راه‌آهن نیشابور، کاهش پرسنل در مرکز نیشابور و عدم توقف قطار در ایستگاه نیشابور می‌شود.

در همین راستا برای اطلاع بیشتر در خصوص این موضوع با نماینده مردم نیشابور، فیروزه و زبرخان گفت‌وگو کردیم.

احسان ارکانی اظهار کرد: طی تماس تلفنی که با مدیرکل راه‌آهن خراسان رضوی داشتم وی اذعان کرد که از لحاظ فنی و جغرافیایی امکان جابه‌جایی توقف قطارها از ایستگاه نیشابور به هیچ شهری مطلقا وجود ندارد.

وی با بیان اینکه راه آهن در حال ساخت سبزوار و ترمینال آن به صورت آنتنی بوده و در مسیر تهران ـ مشهد نیست، عنوان کرد: فرآیند CTC(کنترل ترافیک مرکزی) در حد یک پیشنهاد بوده و هیچ تصمیم‌گیری در خصوص آن انجام نشده است.

نماینده مردم نیشابور، فیروزه و زبرخان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه CTC(کنترل ترافیک مرکزی) هیچ ارتباطی با عدم توقف قطارها، کاهش نیروی انسانی و تعداد پرسنل در ایستگاه نیشابور ندارد، افزود: اهمیت استراتژیک نیشابور آن قدر بالا است که توقف و تردد مسافرین در آن اجتناب‌ناپذیر است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.