ساری- باوجوداینکه بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل آمار مبتلایان به ویروس کرونای انگلیسی در این استان به ۵۰ نفر رسیده و این ویروس جهش‌یافته در ۶ شهرستان مازندران مشاهده‌شده اما هم چنان سیل سفرها به سمت این استان در جریان است.

جولان کرونا در مازندران هم‌زمان با افزایش سفرهای نوروزی

قدس آنلاین-گروه استان‌ها: کرونای انگلیسی نخستین بار ۲۴ اسفندماه پارسال با شناسایی ۲ بیمار در قائم‌شهر به مازندران رسید دو روز بعد هم تعداد بیماران به هفت نفر رسید که تمامی این بیماران از اعضای یک خانواده بودند که به خاطر پذیرایی از یک مهمان قزوینی ناقل ، با این ویروس جهش‌یافته درگیر شدند.

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی مازندران ، کرونای انگلیسی هم‌اکنون علاوه بر قائم‌شهر در شهرستان‌های ساری ، نور ، بابلسر ، بابل و آمل هم مشاهده‌شده است.

باوجوداینکه کرونای انگلیسی ویروسی جهش‌یافته و بسیار سرایت‌پذیر است و افراد با سن پایین را هم مبتلا می‌کند و تنها راه مقابله با آن رعایت دقیق پروتکل‌ها است اما سیل مسافرت‌ها به سمت استان‌های شمالی هم چنان در جریان است.

آخرین آمار مبتلایان

بر اساس گزارش روز سه‌شنبه دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل آمار مبتلایان به ویروس کرونای انگلیسی در این استان به ۴۹ نفر رسید و این ویروس جهش‌یافته در ۶ شهرستان مازندران مشاهده شد.

طبق گزارش این دو دانشگاه هم‌اکنون درمجموع ۴۸۲ بیمار مبتلابه کووید ۱۹ در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۱۱۵ نفر به خاطر وخامت حالشان در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرار دارند.

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران عصر سه‌شنبه اعلام کرد که ظرف ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۶۲ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان‌های تحت پوشش این دانشگاه در سطح استان بستری و ۵۷ نفر از بستری‌شده هم مرخص شدند و  تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

طبق این گزارش هم‌اکنون ۳۴۵ نفر مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند که از این تعداد ۳۳ بیمار مبتلابه گونه جدید ویروس جهش‌یافته کرونا ( انگلیسی) بوده و ۸۴ نفر نیز  با علائم حاد تنفسی در بخش‌های مراقبت ویژه بستری هستند.

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بابل هم از پذیرش جدید ۲۱ بیمار مبتلابه کووید ۱۹ در بیمارستان‌های زیرمجموعه این دانشگاه طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و اعلام کرد که در همین مدت ۱۹ بیمار هم پس از بهبودی ترخیص شدند.
طبق این گزارش ، هم‌اکنون مجموع بستری‌شدگان بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان‌های زیرپوشش این دانشگاه ۱۳۷ نفر است که از این تعداد ۳۱ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرار دارند.

همچنین ۱۶ بیمار مبتلابه کرونای انگلیسی هم در شهرستان بابل شناسایی‌شده است

افزایش سه برابری سفرها

در همین حال رئیس پلیس‌راه مازندران از افزایش سه برابری سفرهای نوروزی به این استان خبر داد.

سرهنگ علیرضا قدمی با اشاره به ورود مسافران غیربومی  در این استان بیان کرد: ترافیکی سنگینی در مسیرهای ورودی محورهای کندوان، سوادکوه و هراز وجود داشته  و ترددها در مسیرهای ورودی شمال سه برابر افزایش پیداکرده است.

وی بابیان اینکه شاهد ورود مسافران و خودروهای غیربومی زیادی به‌صورت قطاری به استان هستیم اظهار کرد: توصیه پلیس پرهیز از ترددهای غیرضروری است، ولی متأسفانه موردتوجه قرار نمی‌گیرد.

نگرانی مسئولان بهداشتی

ورودی پرحجم خودروهای شخصی استان‌ها و شهرستان‌های مختلف کشور به استان مازندران و ترافیک شدید جاده‌های این استان، موجب نگرانی مردم و مسئولان این استان شده آن چنانکه بر اساس گزارش صداوسیما، این نگرانی متوجه اغلب استان‌های مخصوصاً زیارتی و سیاحتی کشور شده و بیم آن می‌رود ظرف دو هفته آینده آثار بی‌مبالاتی کنونی خود را در قالب افزایش ابتلا به کرونا نشان دهد.

با توجه به وجود ویروس جهش‌یافته وضعیت شکننده است، لذا عدم رعایت  فاصله‌گذاری اجتماعی و بی‌توجهی به پروتکل­های بهداشتی  می­تواند برای سلامت همه مردم کشور خطرات جدی به همراه داشته باشد بدین‌جهت مسئولان از همه هم‌وطنان درخواست دارند تا از هرگونه سفر غیرضروری به سایر نقاط کشور خودداری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.