وزیر خارجه روسیه در آستانه سفر به سئول، از همه کشورهای درگیر در مشکلات شبه جزیره کره خواست برخورد سازنده‌تری در عرصه نظامی داشته و از اقدامات خصمانه خودداری کنند و مذاکرات درباره مسائل منطقه را هرچه سریع‌تر از سر بگیرند.

لاوروف: برای حل مشکل شبه جزیره کره باید اقدامات خصمانه موقف شود

قدس آنلاین؛ خبرگزاری «نووستی» نوشت "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه در آستانه سفر به سئول، در مصاحبه با رسانه‌های گروهی کره جنوبی اعلام کرد، مسکو از سایر شرکت کنندگان در مذاکرات شش جانبه درباره خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره می‌خواهد تا برخوردی سازنده در عرصه نظامی داشته باشند و از توسعه گفت‌وگوها در این راستا حمایت کنند.

لاوروف تأکید کرد: «ما تمام تلاش خود را برای حمایت از ثبات پایدار و حل مشکل خلع سلاح هسته‌ای در شبه جزیره کره انجام می‌دهیم و از دیگر کشورهای درگیر و در وهله نخست، شرکت کنندگان در مذاکرات شش جانبه انتظار داریم که برخورد سازنده‌تری در عرصه نظامی داشته و از اقدامات خصمانه خودداری کنند و از توسعه گفت‌وگوها حمایت کنند، چرا که جایگزینی برای مذاکره برای رفع نگرانی‌ها در منطقه وجود ندارد و ما معتقدیم که این مذاکرات باید هر چه سریع‌تر از سر گرفته شوند.»

وی همچنین یادآور شد که در جریان سفر خود به سئول در تاریخ 25-24 مارس (4-5 فروردین ماه) قصد دارد با مقامات کره‌ای درباره روند اوضاع کنونی در شبه جزیره و دیکر مسائل مهم در دستور کار بین المللی  منطقه‌ای گفت‌وگو کند. به گفته وی، یکی از مهمترین موضوعات مورد مذاکره در این سفر، راه‌های مبارزه مشترک با گسترش ویروس کرونا خواهد بود.

وزیر امور خارجه روسیه امروز، چهارشنبه، برای یک سفر کاری عازم سئول، پایتخت کره جنوبی می‌شود. در جریان این سفر که تا روز پنج‌شنبه ادامه خواهد داشت، لاوروف نه تنها با همتای کره‌ای خود دیدار می‌کند، بلکه در مراسم آغاز سال تبادل متقابل بین دو کشور، به مناسبت سی‌امین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک روسیه و کره جنوبی، شرکت خواهد کرد.

سفر لاوروف به کره جنوبی، از سر گیرنده تماس‌های دوجانبه مستقیم در سطح بالا بین مقامات دو کشور است که بعد از شیوع ویروس کرونا در جهان، بالاجبار متوقف شده بود. آخرین دیدار وزرای خارجه روسیه و کره جنوبی در ماه ژوئن سال 2019 در مسکو انجام شده بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.