استاندار خراسان رضوی گفت: با هدف پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و جلوگیری از ازدحام جمعیت، آرامستان‌های سراسر استان در سه روز منتهی به ایام نیمه شعبان تعطیل خواهند بود.

ممنوعیت برگزاری مراسم چراغ برات در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، محمد صادق معتمدیان در حاشیه جلسه‌ای با روسای کمیته‌های تخصصی ستاد مقابله با کرونا خراسان رضوی افزود: خوشبختانه با زحمات شبانه روزی کادربهداشت و درمان استان و همچنین اهتمام ویژه مردم در اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی وضعیت استان از لحاظ بیماری کرونا، نسبتا پایدار و مطلوب است.

وی افزود: بر اساس تصمیمی که در این جلسه با همفکری و هماهنگی با کمیته امنیتی انتظامی ستاد ملی کرونا گرفته شد، در سه روز جمعه، شنبه و یکشنبه قبل از نیمه شعبان که به نام ایام چراغ برات مشهور است و همچنین در سالروز ولادت مبارک حضرت، ولی عصر (عج)، آرامستان‌ها در سراسر استان تعطیل است.

معتمدیان در ادامه با اشاره به مراسم ایام نیمه شعبان افزود: در سه استان خراسان رضوی، شمالی و جنوبی مرسوم است که در سه روز  منتهی به نیمه شعبان و در سنتی به نام "چراغ برات" مردم برای زیارت اهل قبور به آرامستان‌ها می‌روند و با توجه به اینکه این حضور در آرامستان‌ها باعث ازدحام جمعیت می‌شود از مردم استدعا داریم در این ایام از حضور در آرامستان‌ها خودداری کنند.

استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: طبق رنگ بندی‌های کرونایی اعلام شده، شهرستان مشهد در وضعیت رنگ زرد قرار دارد و از آن جا که محدودیت یا ممنوعیتی برای حضور زائران و مسافران در استان و شهر مقدس مشهد وجود ندارد، تاکنون ما شاهد حضورهم وطنان مان از سایر استان‌ها در مشهد مقدس بودیم.

او تصریح کرد: در رابطه با جشن‌های نیمه شعبان هم با توجه به برنامه‌ها و دستورالعمل‌هایی که از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا ابلاغ شده است، باید از اجرای برنامه‌های متمرکز خودداری شود و امیدواریم با تدابیری که در استان خراسان رضوی داشته ایم، بتوانیم این ایام را با سلامتی مردم عزیز، پشت سر بگذاریم و دغدغه‌های متخصصان و کارشناسان حوزه‌های بهداشتی و درمانی را نیز رعایت و اجرایی کنیم.

استاندار خراسان رضوی با تاکید براینکه درایام نوروز لازم است مردم استان همچنان مانند گذشته با برنامه‌ها و ابلاغیه‌های ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا، همکاری کنند گفت: اکنون دغدغه ما دید و بازدیدهای نوروزی است و امیدواریم که مردم در این دید وبازدیدها به توصیه‌های بهداشتی نیز به صورت ویژه عمل کنند.

منبع: صداوسیما

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.