معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در ایام نوروز سلامت مسافران پروازهای خارجی به‌صورت ویژه کنترل و در صورت مشاهده موارد مشکوک، تست‌های لازم از مسافران گرفته می‌شود.

سلامت مسافران پروازهای خارجی به صورت ویژه کنترل می‌شود

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر مهدی قلیان عنوان کرد: در این ایام طبق هماهنگی‌های صورت گرفته برای کنترل تست‌ها و انجام تب‌سنجی‌ها در مبادی ورودی، کارها تقسیم‌بندی شده و این اقدام در فرودگاه توسط معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد و در راه آهن و ترمینال توسط جمعیت هلال احمر خراسان رضوی انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: هر مسافر پرواز خارجی ورودی به مشهد باید گواهی سلامت همراه با تست پی سی آر و عدم ابتلا به کووید ۱۹ را داشته باشد و شرکت‌های هواپیمایی بدون داشتن این برگه مجاز به صدور بلیت نیستند.

قلیان ادامه داد: در ایام نوروز، مراکز منتخب کرونا  به ‌صورت ۱۰۰ درصد حتی در روزهای تعطیل فعال هستند و نیمی از پایگاه‌های عادی نیز در نیمه اول نوروز و نیمی دیگر در نیمه دوم در محل خدمت حاضر خواهند بود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: تشدید طرح شهید سلیمانی نیز از ۱۸ اسفند پارسال آغاز شد که تا ۱۸ فروردین ماه ادامه دارد، این طرح با همکاری بسیج پزشکی، نیروهای بسیج محلات و جمعیت هلال احمر اجرا می‌شود و در کنار این مجموعه‌ها بازرسان اداره سلامت و محیط کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم حضور دارند و با افراد و مجموعه‌های متخلف طبق قانون برخورد می‌کنند.

منبع:

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.