حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد گفت: ماه شعبان، ماه رحمت و مغفرت الهی و ماه خانه تکانی دل هاست.

شعبان ماه خانه تکانی دل هاست

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله فرحزاد در ویژه برنامه تبلیغی–مذهبی حرم مطهر رضوی که شب گذشته در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به فضیلت های ماه مبارک شعبان بیان کرد: سراسر ماه شعبان همراه با جشن و شادی و موالید پر برکت اهل بیت (ع) و به عبارتی ماه رحمت و ریزش لطف پروردگار است و مومنان در این ماه به خانه تکانی دل می پردازند و خود را برای ورود به ماه پر خیر و برکت رمضان آماده می کنند.

وی با بیان اینکه شعبان ماه رسول خدا(ص) است، اظهار کرد: برای این ماه اعمال بسیاری وارد شده که مهمترین آنها درود و صلوات فرستادن بر محمد و آل محمد(ص) و همچنین توبه و طلب مغفرت از درگاه خداوند است.

حجت الاسلام فرحزاد اضافه کرد: در این ماه که ماه استجابت دعا است باید علاوه بر خواسته های مادی، خواسته های معنوی همچون معرفت نسبت به اهل بیت(ع)، عاقبت بخیری، رفع بیماری های روحی و ... را نیز از خداوند طلب کنیم.

وی با بیان اینکه مشاهد مشرفه از جمله حرم امام رضا(ع) محل استجابت دعا است، اظهار کرد: اگر در این ماه توفیق زیارت پیدا کردیم باید امام معصوم(ع) را با این دید که او مانند پدری مهربان و مادری دلسوز است زیارت کنیم و آنها را واسطه و شفیع خود در درگاه خداوند قرار دهیم تا خداوند به واسطه آنها گناهان ما را ببخشند و حوائج ما را برآورده کنند.

گفتنی است، بیان معارف قرآنی، قرائت زیارت امین الله و ذکر توسل به اهل بیت(ع) از دیگر برنامه های این مراسم بود.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.