۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۲
کد خبر: 745180

متخصص و جراح گوش و حلق و بینی با اشاره به اینکه آبریزش، خارش چشم، بینی و حلق و سرفه از علائم مشترک کرونا و آلرژی است گفت: این علائم در کرونا به صورت محدود است اما در آلرژی ها می تواند به قدر یک فصل ادامه پیدا کند.

تفاوت علایم کرونا با حساسیت فصلی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، محمدحسین حکمت آرا متخصص و جراح گوش و حلق و بینی با اشاره به اینکه آلرژی به معنی حساسیت به برخی مواد است گفت: گرفتگی، آبریزش و کیپ شدن بینی و خارش ته حلق و گلو از علائم آلرژی است که می‌تواند به صورت فصلی یا دائمی باشد. آلرژی می‌تواند به خشکی پوست و اگزما هم منجر شود.اما بهترین درمان دوری از موادی است که بدن نسبت به آن عکس العمل نشان می‌دهد. با توجه به افزایش مواد شیمیایی در پماد ها و لوسیون ها، بدن می‌تواند از خود حساسیت نشان دهد. مواد شوینده، گرده‌های کپک و حتی پر مرغ و پشم گربه و سگ می‌تواند ایجاد آلرژی کند که علاوه بر تاثیر روی گوش و حلق و بینی و ریه می‌تواند بر پوست هم تاثیر بگذارد.

متخصص و جراح گوش و حلق و بینی  با تاکید بر اینکه بهترین راه درمان آلرژی شناسایی موادی است که مصرف می کنیم و به آنها حساسیت داریم گفت: حتی برخی اسپری‌هایی که برای جلوگیری از کرونا استفاده می‌شود می‌تواند منجر به آلرژی پوست شود. استفاده از صابون معمولی، کرم ویتامین آ و ترکیب روغن زیتون با آبلیمو می‌تواند پوست را نرم کند. ضمن اینکه برخی ماسک ها به پوست حساسیت می دهد و در جاهاییکه ماسک صورت را می پوشاند قرمزی دیده می شود بهتر است از ماسک‌هایی که با پارچه‌های نخی دوخته شده و دست دوز است، استفاده کرد.

حکمت آرا درباره علائم مشترک و افتراقی کرونا و آلرژی گفت: کرونا یا سرماخوردگی‌هایی که شبیه کرونا هستند وجوه مشترک و تفاوت هایی با آلرژی دارند. آبریزش، خارش چشم، بینی و حلق و سرفه از علائم مشترک است. این علائم در کرونا به صورت محدود است اما در آلرژی ها می تواند به قدر یک فصل ادامه پیدا کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.