مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد گفت: به‌طورکلی روزانه ۲ هزار تن زباله خانگی در شهر مشهد تولید می‌شود که از این میزان حدود ۱۱ درصد آن تفکیک و با جمع‌آوری از مبدأ در چرخه بازیافت قرار می‌گیرد.

روزانه ۲۰۰۰ تن زباله خانگی در مشهد تولید می شود

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، ابوالفضل کریمیان اظهار کرد: به‌طورکلی روزانه ۲ هزار تن زباله خانگی در شهر مشهد تولید می‌شود که از این میزان حدود ۱۱ درصد آن تفکیک و با جمع‌آوری از مبدأ در چرخه بازیافت قرار می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد افزود: همچنین روزانه ۲۳۶ تن پسماند خشک از مبدأ تولید می‌شود که سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد جمع‌آوری آن را به روش‌های مختلف در دستور کار خود قرار می‌دهد.

وی یادآور شد: جمع‌آوری هوشمند پسماندهای بازیافتی یکی از جدیدترین و هوشمندترین روش‌های جمع‌آوری است که در حال حاضر دو شرکت بخش خصوص بهنام‌های «اکو» و «بهروب» مجوزهای مربوطه را دریافت کرده‌اند و شهروندان می‌توانند یکی از این دو نرم‌افزار را نصب کنند.

کریمیان خاطرنشان کرد: با نصب نرم‌افزارهای فوق شهروندان در هرروز و ساعتی که مدنظر آنان باشد می‌توانند درخواست خود را ثبت و خودروهای حمل بازیافت با مراجعه به درب منازل آنان نسبت به جمع‌آوری موارد بازیافتی اقدام و در همان لحظه به‌صورت آنی برابر وزن پسماندها پولی را به کیف پول شهروندی واریز می‌کنند.

وی اضافه کرد: همچنین در این نرم‌افزار بخشی وجود دارد که شهروندان می‌توانند مبلغ موردنظر را به مؤسسات خیریه همچون همدم، گلستان علی و آبشار عاطفه‌ها اختصاص دهند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد افزود: علاوه بر این روزانه ۲۰ هزار تن خاک و نخاله ساختمانی در شهر مشهد تولید می‌شود که این مقدار ۱۰ برابر زباله‌های خانگی بوده که وظیفه جمع‌آوری آن بر عهده این سازمان است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.