سرپرست معاونت اقتصادی شهرداری مشهد از اختصاص ۲۵۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت در سال ۱۴۰۰ برای بافت فرسوده پیرامون حرم رضوی خبر داد.

۲۵۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت به بافت فرسوده اطراف حرم رضوی اختصاص می‌یابد

به گزارش قدس آنلاین، مهدی حاتمی اظهار داشت: با توجه به کمبود منابع اوراق مشارکت در کشور و متقاضیان بسیار، فرایند دریافت مجوز و انتشار اوراق مشارکت روند پیچیده و طولانی دارد.

وی افزود: در بحث دریافت مجوز و انتشار اوراق مشارکت در سال ۹۹ در یک مرحله موفق به دریافت مجوز ۳۲۷ میلیارد تومان اوراق مشارکت با پرداخت ۵۰ درصد از سود و اصل اوراق از سوی دولت برای بافت فرسوده شدیم که این اوراق در اوایل سال ۹۹ منتشر شد.

حاتمی به دریافت مجوز انتشار ۱۰۰۰میلیارد تومان اوراق مشارکت در روزهای پایانی سال گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: از ماه‌های قبل پیگیری‌ها برای دریافت مجوز انتشار اوراق مشارکت آغاز و جلسات زیادی با سازمان برنامه وبودجه کشور برگزار شد.

سرپرست معاونت اقتصادی شهرداری مشهد تصریح کرد: در پی این تلاش‌ها خوشبختانه موفق شدیم ۱۹ اسفندماه مجوز سازمان مدیریت برنامه و بودجه کشور را برای انتشار ۱۰۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت با تعهد پرداخت ۵۰ درصد از اصل و سود اوراق توسط دولت را دریافت کنیم.

 

وی اضافه کرد: همزمان با پیگیری‌ها برای دریافت مجوز انتشار اوراق مشارکت با بانک‌ها نیز برای تعیین بانک عامل انتشار اوراق نیز وارد مذاکره شدیم که با توجه به راغب نبودن بانک‌ها برای انتشار اوراق تلاش زیادی انجام شد تا سرانجام بانک صادرات به عنوان بانک عامل انتخاب شد.

حاتمی با بیان اینکه هرساله بسیار تلاش کرده‌ایم تا انتشار اوراق مشارکت به پایان سال منتهی نشود اما این موضوع تاکنون میسر نشده گفت: با توجه به این موضوع و با پیگیری‌های بسیار ساعت ۶ روز ۲۸ اسفند موفق به دریافت مجوز انتشار ۱۰۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت از بانک مرکزی شدیم.

سرپرست معاونت اقتصادی شهرداری مشهد عنوان کرد: به دنبال آن ساعت ۱۲ انتشار اولیه بخشی از ۱۰۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت که ۷۰۰ میلیارد تومان برای خط سه قطار شهری و ۳۰۰ میلیارد تومان دیگر برای توسعه ناوگان توبوسرانی است منتشر شد.

وی با تاکید براینکه باقی مانده اوراق نیز در مراحل بعدی منتشر خواهد شد، اظهار کرد: در مجموع در سال ۹۹ در یک مرحله ۳۲۷ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای بافت فرسوده حرم مطهر و در مرحله دیگر ۱۰۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای خط سه قطار شهری و ناوگان اتوبوسرانی جذب شده است.

حاتمی ادامه داد: در حال حاضر برای سال ۱۴۰۰ نیز پیگیر استفاده از ظرفیت انتشار اوراق مشارکت هستیم که تاکنون سهم ۲۵۰ میلیارد تومانی شهرداری مشهد از اوراق مشارکت برای بافت فرسوده مشخص شده است که به دنبال افزایش سهم مشهداز این بخش هستیم.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.