استاندار خراسان رضوی گفت: ظرفیت بسیاربالای روستای بسک به همراه روستای بایگ در تولید ۷۰درصد ابریشم کشور نقش مهمی در انتخاب بسک به عنوان تنها روستای ملی در خراسان رضوی داشته است.

تولید ۷۰ درصد ابریشم کشور در روستای بسک تربت حیدریه

به گزارش قدس آنلاین، استاندار خراسان رضوی در ادامه سفر به منطقه تربت حیدریه از خانه ابریشم در روستای ملی بسک بازدید کرد.

محمدصادق معتمدیان با بیان اینکه روستای بسک قبلا نیز از سوی استانداری خراسان رضوی به‌عنوان تنها روستای پاک استان معرفی شده بود، گفت: ظرفیت بسیاربالای این روستا به همراه بایگ در تولید ۷۰درصد ابریشم کشور نقش مهمی در انتخاب بسک به عنوان تنها روستای ملی در خراسان رضوی داشته است.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: این روستا هم اکنون جزو ۶ روستایی است که درحوزه صنایع دستی به عنوان روستای ملی ثبت شده‌اند و دستگاه زری بافی در روستای بسک بایگ چهاردهمین دستگاه زری بافی کشور و نخستین دستگاهی است که در روستاهای کشور مستقر شده است.

وی تاکید کرد: در بسک تعداد ۹۲ چرخ ابریشم‌کشی وجود دارد و شغل ۹۵ درصد جمعیت این روستا ابریشم‌کشی است.

معتمدیان اضافه کرد: با توجه به جذابیت فراوان زری‌بافی و مراحل تولید پارچه زربافت و اهمیت این رشته و نیز علاقه‌مندی زیاد گردشگران داخلی و خارجی به محصولات ابریشم و گلابتون، ثبت جهانی این روستا می‌تواند به جذب فزاینده گردشگران کمک کند و این روستا به عنوان قطب جذب گردشگری خارجی در استان تبدیل شود.

استاندار خراسان رضوی با بیان این که پارچه زربافت از دو محصول ابریشم و طلا تشکیل می‌شود گفت: وجود هر دو ماده اولیه در منطقه بایگ مزیت بسیار مناسبی برای مقرون به صرفه بودن تولید این محصول در شهرستان تربت حیدریه است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.