معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: پارسال با محوریت سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی و بهره گیری از ۵۰۰ مشاور، هزار و ۴۸۵ واحد تولیدی راکد و تعطیل در کشور به چرخه تولید بازگشتند.

 ۱۴۸۵ واحد صنعتی راکد در کشور احیا شدند

به گزارش قدس آنلاینف علی رسولیان در حاشیه بازدید از سه واحد صنعتی در شهرک صنعتی کاویان شهرستان فریمان استان خراسان رضوی افزود: طی بررسی های انجام گرفته ۵۶ درصد واحدهای تولیدی راکد کشور در سال گذشته مشکل تامین مالی و سرمایه در گردش داشتند.

وی ادامه داد: طی بازدیدی که از شهرک صنعتی ماشین سازی مشهد انجام شد، یک واحد تولید ترانسفورماتور بعد از ۱۷ سال به چرخه تولید بازگشت.

رییس سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران گفت: با توجه به نامگذاری امسال به سال "تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها" از سوی رهبر معظم انقلاب، بازگشت واحدهای تولیدی راکد به چرخه تولید با سرعت بیشتری انجام می‌گیرد.

وی افزود: طی موافقت نامه وزیر صنعت، معدن و تجارت با صاحبان صنایع معدنی و بانکها، ۱۲ هزار میلیارد تومان تامین شده که بخشی از آن برای بازگرداندن واحدهای راکد به چرخه تولید اختصاص می‌یابد.

خرید و فروش زمین در شهرکهای صنعتی ممنوع شد

رسولیان ادامه داد: براساس آخرین مصوبه هیات مدیره شهرکهای صنعتی کشور در اواخر سال گذشته خرید و فروش زمین توسط اشخاص حقیقی در شهرکها و نواحی صنعتی ممنوع است.

وی گفت: از این پس واگذاری زمین در شهرکها و نواحی صنعتی برای تولید صنعتی، صنفی و کارگاهی و نقل و انتقال آن، زمانی میسر است که ساختمان واحد تولیدی ساخته شده و کار آن به اتمام رسیده باشد.

رییس سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران افزود: زمینهای محبوس شده توسط افراد در شهرکها و نواحی صنعتی کشور نیز بازپس گرفته شده و در اختیار بخش تولید قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: با تکمیل سامانه جی. آی. اس تمامی فرآیندهای واگذاری زمین و خدمت رسانی به واحدهای تولیدی در شهرکهای صنعتی الکترونیکی خواهد شد تا ضمن نظارت بر روند کار، مشکلات واحدها در زمینه مالی، مالیات و مواد اولیه رصد و برای رفع آنها چاره جویی شود.

رسولیان به بازدید امروز خود از سه واحد صنعتی در شهرک صنعتی کاویان فریمان که در زمینه کارتن سازی، بطری شیشه ای و لوله فعالیت داشتند، اشاره کرد و گفت: ۲ واحد از این تعداد برای اجرای طرح توسعه خود نیازمند برق بودند که طی توافق بین شرکت شهرکهای صنعتی و شرکت برق منطقه ای خراسان ظرف سه ماه آینده پست برق جدید ایجاد می شود تا بتوان برق طرحهای توسعه را تامین کرد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز از سه واحد تولیدی شامل "مجتمع پارت پاپیروس" به عنوان بزرگترین مجتمع تولید کاغذ، ورق و کارتن در شرق کشور، شرکت خوشنام خراسان به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان لوله های پلی اتیلن تک جداره برای مصارف آبرسانی و فاضلاب و شرکت شیشه فلوت کاویان تولیدکننده شیشه و آینه در شهرک صنعتی کاویان شهرستان فریمان بازدید کرد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.