معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد هشدار داد: تعداد موارد سرپایی ابتلا به کرونا در برخی از مراکز خدمات جامع سلامت این دانشگاه افزایش محسوسی داشته است.

افزایش موارد سرپایی ابتلا به کرونا

به گزارش قدس آنلاین، دکتر مهدی قلیان از تمامی مردم خواست نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی توجه ویژه داشته باشند.

وی با اشاره به افزایش تعداد شهرهای قرمز و نارنجی در کشور و روند افزایشی بیماران مبتلا به کرونا در برخی از شهرها، خاطرنشان کرد: انجام سفر و حضور در اماکن شلوغ، رستوران‌ها و دورهمی ها، از عوامل تاثیرگذار در روند افزایشی آمار کرونا محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر آمار ابتلا به کرونا در خراسان رضوی، روند تند و پیش رونده نیست افزود: اما در برخی از مراکز خدمات جامع سلامت، درصد افراد مبتلا به کرونا افزایش یافته است که این امر می‌تواند زنگ خطری برای هفته‌های آینده باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه کرونای انگلیسی قدرت سرایت و انتشار بیشتری را دارد، تصریح کرد: طی بررسی‌های انجام شده از تعدادی از بیماران بستری، ۵۰درصد این افراد مبتلا به کرونای انگلیسی بودند که این امر لزوم توجه بیشتر مردم را نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی می‌طلبد.

دکتر قلیان با بیان اینکه رنگ بندی شهرها از لحاظ آمار ابتلا به کرونا با نحوه فعالیت اصناف در ارتباط است تاکید کرد: در صورت رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی و تغییر رنگ شهرها، به طور حتم محدودیت‌هایی در فعالیت اصناف صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به در پیش بودن برنامه سنت چراغ برات در خراسان رضوی، اظهار کرد: بر اساس تصمیم ستاد استانی کرونا، تمامی آرامستان‌ها استان به منظور پیشگیری از کرونا در روزهای منتهی به نیمه شعبان غیرفعال و برگزاری مراسم ممنوع است.

منبع: صداوسیما

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.