روزنامه آلمانی با اشاره به تعدادی رویداد نشان می دهد که راهبرد مربوط به اقدامات یک جانبه توسط واشنگتن کاملاً کنار گذاشته نشده است.

رسانه آلمانی: اتحادیه اروپا از سیاست های بایدن خرسند نیست

روزنامه آلمانی "در تاگسیچ" در گزارشی روز پنجشنبه نوشت که اتحادیه اروپا از سیاست های بایدن در قبال اروپا راضی نیست.

به گزارش قدس آنلاین از اسپوتنیک، روزنامه آلمانی (Der Tagesspiege) گزارش می دهد که اروپا به ویژه آلمان از مسیری که دولت جدید واشنگتن در رابطه با اتحادیه اروپا در پیش گرفته خوشحال نیست.

روزنامه آلمانی در ادامه با اشاره به تعدادی رویداد نشان می دهد که راهبرد مربوط به اقدامات یک جانبه توسط واشنگتن کاملاً کنار گذاشته نشده است.

براساس این گزارش تصمیم ایالات متحده برای برگزاری کنفرانس صلح افغانستان در ترکیه که بدون مشورت با اتحادیه اروپا اتخاذ شده بود، اولین نشانه ای است که بایدن در مورد روابط با اروپا از قدم های دولت ترامپ پیروی خواهد کرد.

دومین اتفاقی که باعث آشفتگی برلین شده است، سخنان اخیر آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا است که گفت واشنگتن هنوز قصد دارد تحریم های را علیه خط لوله نورد استریم اعمال کند و هشدار داد که ممکن است همه مشاغل مرتبط با ساخت آن آسیب ببینند.

ایالات متحده از زمان دولت ترامپ ادعا کرده است که خط لوله نورد استریم ۲ یک پروژه مشترک گازپروم روسیه با غول های انرژی اتحادیه اروپا امنیت انرژی اروپا را تضعیف کرده و این قاره را به گاز مسکو وابسته می کند.

ملتهای اروپا و هم روسیه بارها ادعاهای واشنگتن را رد کردند، اما به رغم تغییر دولت در آمریکا سخنان واشنگتن نسبت به خط لوله نورد استریم حتی در دولت بایدن تغییر نکرده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.