رئیس اداره حفاظت محیط‌ زیست تربت‌جام از اطفای حریق ۲هکتار پوشش گیاهی سایت پرورش آهو چشمه گل پس از سه ساعت تلاش مأمورین یگان حفاظت، همیاران محیط‌زیست، مأموران آتش‌نشانی این شهرستان خبر داد.

بی احتیاطی گردشگران ۲هکتار از سایت پرورش آهو تربت‌جام را طعمه آتش کرد

به گزارش قدس آنلاین، جواد دامن‌پاک با اشاره به حریق ۲هکتار از پوشش گیاهی سایت پرورش آهو چشمه گل، اظهار کرد: این حریق پس از سه ساعت تلاش مأمورین یگان حفاظت، همیاران محیط‌ زیست، مأموران آتش‌نشانی این شهرستان مهار و از گسترش آتش‌سوزی در منطقه پیشگیری شد.

رئیس اداره حفاظت محیط‌ زیست تربت‌جام دلیل این حریق را بی‌احتیاطی گردشگران در برافروختن آتش در مجاورت سایت دانست و ‌افزود: به علت وزش باد شدید حریق به‌سرعت به داخل سایت پرورش آهو چشمه گل سرایت و گسترش پیدا کرد که خوشبختانه با پشتیبانی شورای هماهنگی مدیریت بحران حریق در کوتاه‌ترین زمان ممکن مهار شد.

وی ادامه داد: سایت تکثیر و پرورش آهو چشمه گل با وسعت ۱۴ هکتار در ۱۷ کیلومتری تربت‌جام قرار دارد و از سال ۱۳۸۷ کار خود را باهدف پرورش، تکثیر و احیاء گونه آهو، در شهرستان تربت‌جام آغاز نموده است که موفق‌ترین سایت تکثیر گونه آهو در خراسان رضوی و پروژه برتر عمرانی محیط‌زیست استان در سال ۱۳۸۸ از سوی اداره کل محیط‌زیست استان معرفی شده است.

گفتنی است؛ این سایت همه‌ساله میزبان و پذیرای صدها گردشگر، دانش‌آموز و دانشجو است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.